رئیسی: ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا خریداری کرده است

© Fotolia / BillionPhotos.comرئیسی: ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا خریداری کرده است
رئیسی: ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا خریداری کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران در دسترس قرار گرفتن ۴ واکسن نو تولید ایرانی تا تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر، علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با اعلام اینکه ۴ واکسن نو تولید ایرانی تا تابستان سال آینده در دسترس قرار می گیرد، گفت: هدف اصلی ما این است که اول برای گروه پر خطر (کادر درمان، سالمندان پر خطر و جانبازان شیمیایی) بتوانیم قبل از سال جدید تهیه واکسن را انجام دهیم.

جهانپور: برای هیچ واکسن‌ کرونایی تایید موقت یا مجوز ورود صادر نشده است - اسپوتنیک ایران
جهانپور: برای هیچ واکسن‌ کرونایی تایید موقت یا مجوز ورود صادر نشده است

رئیسی از همکاری و ایجاد مسیر جدید تهیه و تولید واکسن میان ایران و کوبا خبر داد و افزود: واکسنی که تهیه آن با انعقاد قراردادی میان ایران و کوبا به تولید رسیده، فاز اول انسانی خود را در کوبا طی نموده بنابراین و طبق قرارداد فی مابین، تکنولوژی این واکسن از کوبایی هاست، ولی این واکسن ایرانی محسوب می‌شود از این رو می‌توانیم فاز ۳ این واکسن را تا پایان سال جاری در کشور خودمان شروع کنیم.

وی در خصوص تزریق‌ های صورت گرفته واکسن کرونا بر روی مسئولین کشور‌های همسایه گفت: بسیاری از این واکسن‌ها در مرحله ۲ و ۳ قرار دارند این در حالی است که اصرار ما بر این است که واکسن ایرانی و تولید داخلی به مردم کشورمان تزریق شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با اشاره به پرداخت ۵۲ میلیون دلار برای خرید واکسن کواکس، گفت: با پرداخت این مبلغ حدوداً ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز برای ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واکسن خریداری شده که البته علی رغم کارشکنی‌های بسیار از سوی امریکا این مبلغ انتقال و در حساب نشست و در حال حاضر در انتظار دریافت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن تا ۲ ماه آینده هستیم. این میزان دوز به ما کمک می‌کند تا قبل از تولید میزان مورد نیاز واکسن داخلی، پاسخگوی شبکه درمان کشورمان باشیم.

آقای رئیسی همچنین از احتمال ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن از روسیه و چین خبر داد و گفت: تهیه و دریافت این میزان دوز این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از پایان سال جاری، واکسیناسیون را در کشورمان آغاز کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала