آتش سوزی در پارک ملی گلستان

© Photo / IRNAآتش سوزی در پارک ملی گلستان
آتش سوزی در پارک ملی گلستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارک ملی گلستان که از روز گذشته دچار حریق شده همچنان در آتش می سوزد و نیروهای محیط بانی و آتشبانان، نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، از روز شنبه پارک ملی گلستان دچار حریق شده و علیرغم حضور محیط بانان و همیاران به دلیل وزش باد شدید این آتش سوزی هنوز کنترل نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در این خصوص گفت: ساعت ۱۶ روز گذشته آتش در سه نقطه از منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان آغاز شد که در ابتدا گروه‌های اعزامی توانستند جلوی پیشروی آتش را بگیرند.

آتش سوزی در ۳۵ هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان - اسپوتنیک ایران
آتش سوزی گسترده در اراضی جنگلی استان گیلان

محمدرضا کنعانی افزود: از ساعت سه بامداد یکشنبه با وزش شدید باد در منطقه، کنترل آتش سخت شد که به همین علت ۱۰ گروه واکنش سریع از شهرستان‌های استان به منطقه اعزام و در حال اطفا آتش هستند.

کنعانی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی منسجم و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله مناطع طبیعی این آتش سوزی کنترل و مهار شود.

به دنبال آتش سوزی در جنگل گلستان، استاندار گلستان هم در محل حضور یافت و جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی علمیات پاسخ به بحران با هدف بررسی میزان آتش سوزی و اقدامات اطفا حریق تشکیل شد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان هم از اعزام نیروهای امدادی به منطقه در حال حریق پارک ملی گلستان خبرداد.

حسن ملک شاهکویی به خبرنگار مهر گفت: به دنبال آتش سوزی مجدد در عرصه‌های جنگلی گلستان و با اعلام مدیریت بحران شهرستان، ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، ۱۲ نیروی عملیاتی با تجهیزات لازم برای پیشتیبانی نیروهای امدادی درگیر در اطفا حریق به جنگل گلستان اعزام و در دره شمالی تنگراه مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ نفر از اعضای خانه هلال روستای تنگراه برای کمک به نیروهای اطفای حریق به جنگل گلستان رفتند.

ملک شاهکوهی بیان کرد: فرمانداری، مدیریت بحران مینودشت به همراه هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان در منابع طبیعی شهرستان با استفاده از تصاویر هوایی در حال تعیین محل برداشت آب و هلی برد نیروها به منظور اطفا حریق آتش سوزی جنگل گلستان هستند.

گفتنی است که هفته گذشته هم دو مورد آتش سوزی در منطقه دره شمالی و زاو پارک ملی گلستان باعث خسارت سطحی به ۸.۵ هکتار از عرصه جنگلی این پارک شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала