عراقچی خطاب به قائم مقام وزیر خارجه کره: توقیف نفتکش را سیاسی نکنید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی خطاب به قائم مقام وزیر خارجه کره: توقیف نفتکش را سیاسی نکنید
عراقچی خطاب به قائم مقام وزیر خارجه کره: توقیف نفتکش را سیاسی نکنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، چویی جونگ کان، قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی در سفر خود به تهران، امروز با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی در این دیدار در خصوص منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی اظهار داشت: حدود دو سال و نیم است که بانک‌های کره‌ای به طور غیر قانونی منابع ارزی ایران را به دلیل آنچه ترس از تحریم‌های آمریکا ذکر می‌شود، مسدود کرده‌اند. این اقدام که تنها تسلیم شدن در برابر باج خواهی آمریکا است قابل قبول نیست و طبعا توسعه روابط نیز تنها زمانی معنا دار خواهد بود که این مشکل حل شود.

ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
سفر هیات کره ای به ایران برای مذاکره در خصوص آزادسازی نفتکش توقیف شده

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: از نظر ما مسدود ماندن منابع ارزی ایران در کره بیش از آن که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد ناشی از فقدان اراده سیاسی نزد دولت کره جنوبی است.

عراقچی در پاسخ به درخواست جونگ کان مبنی بر کمک به حل موضوع توقیف نفتکش کره‌ای بیان داشت: توقیف این کشتی در خلیج فارس و آب‌های ایران صرفا اقدامی بر پایه ملاحظات فنی و به دلیل آلودگی زیست محیطی بوده و رسیدگی به موضوع از سوی مقامات قوه قضائیه آغاز شده است. وی همچنین به قائم مقام وزیر امور خارجه کره توصیه کرد از سیاسی کردن موضوع و تبلیغات بی حاصل خودداری کرده و اجازه دهد روال قانونی رسیدگی در دادگاه مربوطه در آرامش طی شود.

لازم به ذکر است که معاون وزیر خارجه کره جنوبی پیش از ترک سئول به مقصد تهران اظهار داشته بود: از اینکه می‌دانم خدمه کشتی سالم هستند خیالم کمی راحت است اما اوضاع جدی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала