تصویب کلیات طرح اینترنت رایگان برای دانش ‌آموزان و معلمان

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliتصویب کلیات طرح اینترنت رایگان برای دانش ‌آموزان و معلمان
تصویب کلیات طرح اینترنت رایگان برای دانش ‌آموزان و معلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در جلسه امروز اظهار داشت: در این جلسه طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و طرح رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در ایران تجهیزات نوین آموزشی ندارند - اسپوتنیک ایران
بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در ایران تجهیزات نوین آموزشی ندارند

وی افزود: کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون تصویب شد و جزییات آن در جلسه بعدی مورد بررسی قرار می ‌گیرد. با تصویب نهایی این طرح دولت موظف خواهد شد در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش شاد را رایگان کند.

منادی توضیح داد: همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف می شود با توجه به منابع بودجه سال جاری، حداکثر تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی به صورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌ های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت که این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون ارجاع شد. در این طرح دولت مکلف شده ظرف ۶ ماه آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала