دریادار تنگسیری: اشراف کامل در خلیج فارس داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریادار تنگسیری: اشراف کامل در خلیج فارس داریم
دریادار تنگسیری: اشراف کامل در خلیج فارس داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران اظعار داشت: امروز ما یک تسلط کامل بر خلیج فارس و اشراف کاملی در کل خلیج فارس داریم. حضور دائمی برادران بسیج دریایی ما باعث شده که ما یک اشراف کامل را از لحاظ نیروی انسانی در منطقه داشته باشیم؛ ضمن اینکه رصد اطلاعاتی ما با رادار ها و سامانه های الکترونیک و الکترواپتیک وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در  برنامه جهان آرا به بیان مطالبی پیرامون تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس در سالگرد بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا پرداخت.

رونمایی از پایگاه موشکی سپاه در سواحل خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
رونمایی از پایگاه موشکی سپاه در سواحل خلیج فارس

دریادار تنگسیری در این برنامه در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت خلیج فارس و تحولات منطقه آمریکا اظهار داشت: خلیج فارس در امنیت کامل است و اگر این امنیت را نیرویی بخواهد به هم بزند، فرا منطقه‌ ای ‌ها هستند که از جاهای دور به خانه ما در خلیج فارس آمده اند.

دریادار تنگسیری ضمن بیان اینکه وقتی دشمن از ورودی تنگه‌ هرمز وارد می ‌شود، ما رصد می ‌کنیم و قانون کنترل باند را انجام می ‌دهیم و در داخل به آب‌ های ما اصلاً نمی آید و تا زمانی که خارج شود در رصد اطلاعاتی ما قرار دارد، تصریح کرد: ما هر بار که آماده رزمایش می ‌شویم، دشمن توان عملیاتی و موشکی و شناوری ما را می ‌بیند و همین ‌ها بازدارنده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه بازدارندگی سیاسی نیست و باید فقط مقابل دشمن صف ‌آرایی کنیم، گفت: اگر صف آرایی کردیم و توانی فراتر از آنها به صحنه آوردیم، این موجب عقب نشینی دشمن می شود و خیال نکنیم که از لحاظ سیاسی می‌ توانیم موجب عقب نشینی دشمن شویم.

دریادار تنگسیری با تاکید بر اینکه رزمنده هایی که در جبهه های دریایی صف ‌آرایی می ‌کنند سایه جنگ را از کشور دور می‌ کنند، اظهار داشت: این رزمایش‌ ها و آمادگی ‌هایی که روز به روز به رخ دشمن می‌ک شیم اثر گذاشت و این سایه جنگ را از ملت ما دور کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تحرک های منطقه‌ ای کشورهایی چون امارات و بحرین اظهار داشت: آمریکایی ها در راهبرد امنیت خلیج فارس مانده اند و ما در مرحله اول دشمن را در راهبردش متوقف کرده‌ ایم و خلیج فارس محل امنی هست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: آمریکا باید از منطقه خلیج ‌فارس برود و راهی غیر از خالی کردن منطقه ندارد و آمریکایی ها در آینده نمی توانند در منطقه دوام بیاورند و خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس است و خانه ما و کشورهای مسلمان جنوب خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان رویارویی نظامی ایران با هر نیروی نظامی دیگر در خلیج فارس, اظهار داشت: ما جنگ مقابل آمریکایی‌ ها را یک جنگ ناهم‌ تراز و نامتقارن تعریف می ‌کنیم و برای همین بسیج دریایی را تعریف کرده‌ ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۸ ناوگروه را از بسیج دریای ساماندهی کرده‌ایم و هر ۴۰ فروند قایق یک ناوگروه و هر ۱۰ فروند لنج یک ناوگروه می‌شود، اظهار داشت: تا الان ۱۳ هزار و ۵۸۴ شناور و لنج و قایق را سازماندهی کرده‌ایم و ۱۱۰۸۴ قایق و ۲۵۰۰ لنج را در جنوب و شمال کشور سامان داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مورد صید ترال ابتدا ۲۵ شناور خارجی و گرفتیم که در صیدگاه های ممنوع صید می کردند، گفت: ترال یا کف ‌کش تمام مرجان‌ های کف دریا را از بین می ‌برد و اگر این مرجان‌ نباشد امواجی که در در یا هست، مانند بیابان می ‌شود و ماهی ‌ها از آنجا کوچ می کنند و سرعت آب زیاد می شود و نمی توانند تخم گذاری کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала