نظر خواهی قالیباف در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کنگره آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نظر خواهی قالیباف در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کنگره آمریکا
نظر خواهی قالیباف در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به ناآرامی‌های روز گذشته در ساختمان کنگره آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به ناآرامی‌های روز گذشته در ساختمان کنگره آمریکا واکنش نشان داد.

قالیباف در حساب توئیتری خود نوشت: ‏به نظر شما چه عواملی باعث شده است آمریکای چند دهۀ گذشته که با جنگ و کودتا و نفوذ بر دنیا تسلط داشت، امروز در رسیدن به اهداف اصلی خود در سراسر دنیا ناتوان یا دچار مشکل جدی باشد و بحران‌های سیاسی و اجتماعی داخلی، آنها را به وضعیتی غیرقابل مدیریت برساند؟

روز چهارشنبه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، که در واشنگتن برای نشان دادن حمایت خود گرد هم آمده بودند، به ساختمان کنگره حمله کردند و جلسه‌ای را که در آن قرار بود نتایج انتخابات گذشته تأیید شود، قطع کردند. مجریان قانون از گاز اشک آور و نارنجک‌های بی حس کننده علیه افرادی که وارد ساختمان کنگره شده بودند، استفاده کردند.

به گفته پلیس واشنگتن، در این تظاهرات چهار نفر کشته شدند. پلیس و نیروهای ویژه در نهایت ساختمان کاپیتول را از دست معترضان طرفدار ترامپ آزاد کرده و نمایندگان کنگره توانستند روند تأیید بایدن را به عنوان رئیس دولت منتخب ادامه داده و با موفقیت به پایان برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала