قالیباف: اگر به دنبال اصلاح هستیم باید ساختار بودجه اصلاح شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: اگر به دنبال اصلاح هستیم باید ساختار بودجه اصلاح شود
قالیباف: اگر به دنبال اصلاح هستیم باید ساختار بودجه اصلاح شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدباقر قالیباف اظهار داشت که مجلس یازدهم مصمم است تا اصلاحات را از اصلاح ساختاری بودجه انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: کسری بودجه یعنی تورم، گرانی و دولت دست در جیب مردم کند تا هزینه خود را برآورد کند اگر به دنبال اصلاح هستیم باید ساختار بودجه اصلاح شود.

۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰  - اسپوتنیک ایران
۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰

قالیباف تصریح کرد: در اصلاح ساختار بودجه نباید کسری تراز عملیاتی وجود داشته باشد و اگر کسری است با شجاعت این کسری اعلام شود و نشان دهیم کسری وجود دارد نه اینکه درآمدهایی را پیش بینی کنیم که آن درآمدها بتواند خسارت‌های بیشتری وارد کند.

رئیس مجلس ایران افزود: در مجلس یازدهم مصمم هستیم که اصلاحات را از اصلاح ساختاری بودجه انجام دهیم که در نظارت‌ها نبینیم یک تونل بیش از ده سال ساخته شود و این‌ها است که باید ساختار بودجه اصلاح شود.

رئیس قوه مقننه ایران بیان داشت: بودجه تقدیم مجلس شد، اما در اصلاح بودجه آن گام‌هایی که باید برداشته می‌شد انجام نشد و طبیعتاً مجلس اصلاح ساختار را در بودجه اعمال می‌کند، درآمدها باید پایدار و واقعی باشد، باید بر هزینه‌ها دقت شود. دقت لازم در هزینه حوزه‌های ارزی وجود ندارد، مردم نباید شاهد گرانی و نابسامانی لجام گسیختگی باشند که این‌ها اشکالات جدی است اگر دغدغه معیشت مردم را داریم ساختار بودجه باید اصلاح شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала