قالیباف: کسری بودجه باید با شفافیت اعلام شود

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر قالیباف: کسری بودجه باید با شفافیت اعلام شود
قالیباف: کسری بودجه باید با شفافیت اعلام شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قالیباف تاکید کرد: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون ‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است، در صحن مجلس با ابزاری از جمله استیضاح، سوال، تذکر، تحقیق و تفحص این نظارت انجام می‌شود و یک بخش نیز نظارت میدانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران، ۱۸ دی‌ ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تلاش است موانع را برطرف، تورم در قانون‌گذاری را کاهش دهد و با نظارت دقیق بستر را برای خدمت تسهیل کند.

قالیباف: غنی ‌سازی ۲۰ درصدی جایگاه ایران را احیا می کند - اسپوتنیک ایران
قالیباف: غنی ‌سازی ۲۰ درصدی جایگاه ایران را احیا می کند

رئیس مجلس ایران با تاکید بر اینکه کسری بودجه باید با صراحت اعلام شود، تصریح کرد: درآمدها نباید موجب افزایش تورم و گرانی در کشور شود، وجود پروژه‌ های عمرانی نیمه‌ تمام با قدمت بالا از دلایل اشکال در ساختار بودجه است.

قالیباف با بیان اینکه برخی اشکالات در دیوان‌ سالاری در یک ‌صدسال اخیر از جمله اجرا نشدن قوانین و نحوه قانون ‌گذاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از آسیب‌ های کشور سوءمدیریت و بروکراسی است‌، همچنین نظام متمرکز در تصمیم‌ گیری و اجرا به انجام خدمات آسیب می ‌زند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۷ دستور اصلاح ساختار بودجه را به دولت اعلام کرد اما این امر محقق نشد، اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر است، مجلس در ساختار بودجه تغییراتی را اعمال می‌ کند.

قالیباف توضیح داد: در بودجه باید درآمدها پایدار و واقعی باشد، همچنین باید در هزینه‌ ها دقت شود، در سال ‌جاری ۹ میلیارد دلار ارز ۴۰۰۰ تومانی به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت اما شاهد ارزانی در کالاهای اساسی نبودیم و شاهد گرانی لجام گسیخته و کمبود نهاده‌ ها در کشور هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала