توکلی: اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توکلی: اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد
توکلی: اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اف‌ای‌تی‌اف را به نفع مردم کشورش ندانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت: بنابراین رابطه با آمریکا، پذیرش اف‌ای‌تی‌اف و امضای برجام، این موارد نه مثل شراب می‌ماند که حرام باشد و نه مثل نماز واجب، اگر مشخص شود که به  نفع مسلمانان است، می‌‌توانیم اقدام کنیم. مخالفت و موافقت در این زمینه‌ها کاملاً سیال است، ممکن است در یک موعدی پذیرش این مسئله کار خوبی باشد و در موعد دیگر، خوب نباشد.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: FATF در مجمع تصویب نمی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران بیان داشت: من می‌گویم اف‌ای‌تی‌اف به نفع مردم نیست. این لوایح گشایشی برای ما ایجاد نمی‌کند و موارد جدیدی را مطرح می‌کنند در همین نشست اخیر می‌خواستند درباره‌ مسائل موشکی بحث کنند. به شما چه ربطی دارد؟ تو مأمور مبارزه با پولشویی در جهان هستی، موشکی به شما چه ربطی دارد به همین دلیل این لوایح به نفع مردم نیست.

توکلی افزود: قبلا هم اعلام کردم این لوایح در مجمع رأی نمی‌آورد. دو سوم اعضا با تصویب این لوایح مخالف بودند. طبق آیین‌نامه وقتی موعد رسیدگی به این لوایح تمام شود از دستور مجمع خارج و نظر قانونی شورای نگهبان حاکم می‌شود، نه نظر مصلحتی. آقای روحانی از مقام معظم رهبری اجازه گرفتند این آیین‌نامه را ندیده بگیرند و دوباره لوایح CFT و پالرمو بررسی شود استدلال آوردند که شرایط عوض شده ولی باز هم می‌گویم با همین شرایط هم دو سوم اعضاء به آن رأی نمی‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала