وزیر اطلاعات: ‌مستندات ‌ترور حاج قاسم احصا شد

CC BY-SA 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / SARALLAH ANKOUTI / سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ایران بر سر مزار شهید سردار سلیمانی
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ایران بر سر مزار شهید سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاعات ایران در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سلیمانی گفت: تمام مستندات این تروریزم دولتی و این نقض حاکمیتی ملی کشور دیگر در این ترور دولتی احصا شده و بیش از هزار صفحه در این زمینه کار حقوقی انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدمحمود ‌علوی وزیر اطلاعات ایران، صبح امروز در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: ما دست به هر اقدامی هم که بزنیم خون شهید حاج قاسم پایمال شدنی نیست، اما جبران شدنی هم نیست.

ادای احترام وزیر خارجه ونزوئلا به سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
ادای احترام وزیر خارجه ونزوئلا به سردار سلیمانی

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه این رسالت ما چند وجهی است و یک وجه آن پرداختن حقوقی به مسئله است ادامه داد: تمام مستندات این تروریزم دولتی و این نقض حاکمیتی ملی کشور دیگر در این ترور دولتی احصا شده و بیش از هزار صفحه در این زمینه کار حقوقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه همکاران من در وزارت اطلاعات با همکاری دیگر دستگاه ‌ها پرونده را تنظیم کردند و آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین ‌المللی است گفت: امیدواریم مظلومیت این عزیز در مجامع حقوقی صدای خودش را به گوش جهانیان برساند.

علوی افزود: اضافه بر جنبه حقوقی این مسئله همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی از خون حاج قاسم نمی ‌تواند بگذرد، قابل گذشت نیست. به ویژه اینکه دشمن با وقاحت تمام این حرکت تروریستی را به عهده گرفته و نوعی روی آن مانور داده است.

وی با بیان اینکه خیلی جالب است که بیایند ترور کنند، حاکمیت یک کشور دیگر را نقض کنند، حقوق بشر ادعایی خودشان را زیر پا بگذارند بعد هم ژست بگیرند گفت: جمهوری اسلامی از حق حاج قاسم نمی ‌گذرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جمهوری اسلامی سیلی کوچکی در عین الاسد به قاتلان حاج قاسم زد اما آن سیلی اصلی و انتقام سختی که باید گرفته شود به جای خودش محفوظ است افزود: اما اینکه کی و چگونه این اتقام سخت گرفته شود بستگی به اداره جمهوری اسلامی دارد و جمهوری اسلامی به موقع خودش این انتقام سخت را از دشمنان حاج قاسم خواهد گرفت و خون شهید حاج قاسم را بی ‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به ترور شهید فخری ‌زاده هم گفت: مطالعات کامل و شناسایی‌ های زیادی انجام شده و کار در حال انجام است و امیدواریم با دعای مردم و با همت و هوشیاری سربازان امام زمان و دیگر دستگاه‌ های اطلاعاتی مرتبط با موضوع قاتلین را به دستگاه عدالت بسپاریم تا مجازات شوند.

علوی ادامه داد: قاتلینی که به عنوان مباشرین در قتل می ‌شناسیم جزئی از قضیه هستند و جزء اصلی قضیه اصلی رژیم تبهکار صهیونیستی و اشغالگر قدس است که حیات خودش را در این حرکت ‌های تروریستی و بزدلانه جست ‌و جو می ‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала