ارزیابی مقام ایرانی درباره واکسن کرونای ساخته شده توسط ایران

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی مقام ایرانی درباره واکسن کرونای ساخته شده توسط ایران
ارزیابی مقام ایرانی درباره واکسن کرونای ساخته شده توسط ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیته علمی واکسن کرونای ایران: انتظار داریم که از اردیبهشت یا خرداد سال آینده واکسن کووایران برکت تزریق عمومی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، پیام طبرسی عضو کمیته علمی واکسن کرونای ایران گفت: سه داوطلبی که واکسن کرونا به آنان تزریق شد حالشان کاملا خوب است و فردا پس از انجام آزمایش هایی مرخص و تا زمان تزریق دوم به منزل مراجعت می کنند. فردا آزمایش هایی درباره ایمنی و واکنش هایی که ممکن است در سه چهار روز آینده بروز کند روی این افراد انجام می شود. این داوطلبان در منزل نیز به طور کامل تحت نظر هستند و رعایت احتیاط لازم به آنان گوشزد شده است.

هشدار روحانی به مردم درباره احتمال موج دیگری از کرونا - اسپوتنیک ایران
هشدار روحانی به مردم درباره احتمال موج دیگری از کرونا

طبرسی افزود: هدف ما سلامت واکسن است که عوارض غیرمترقبه ای نداشته باشد و این سه نفر هفته آینده برای تزریق دوز دوم واکسن مراجعه خواهند کرد. بر اساس مجوز کمیته ای که از طرف وزارت بهداشت مسئول رصد تزریق واکسن کووایران برکت است تزریق به چهار نفر دیگر آغاز که یک نفر امروز تزریق شد و به سه نفر دیگر فردا تزریق می شود.

وی گفت: دلیل اینکه امروز به یک نفر واکسن تزریق شد ارزیابی دقیق وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون است. این کمیته چون به نتیجه رسید که واکسن کووایران برکت کاملاً بی خطر است اجازه تزریق به چهار نفر دیگر را صادر کرد. آنچه که از این واکسن انتظار داشتیم در سه داوطلب اول محقق شد و هیچ عارضه ای یا اتفاق خاصی برای آنان نیفتاد.
طبرسی ادامه داد: اصرار داریم که مراحل این واکسن با دقت بسیار انجام شود تا زمانی که وارد بازار شد اما و اگری نداشته باشد. تحقیقات روی واکسن کووایران برکت بهترین تحقیقاتی است که در ایران انجام شد و گروه تحقیقاتی بزرگی این کار را انجام می دهد.

عضو کمیته علمی واکسن کرونای ایران با بیان اینکه زیرساخت تولید انبوه 12 و نیم میلیون دوز واکسن در ماه در کشور ایجاد شده است ابراز امیدواری کرد: اردیبهشت یا خرداد سال آینده واکسن کووایران برکت تزریق عمومی شود. خط تولید انبوه آماده و فقط منتظر پس دادن امتحان این واکسن است. این خط تولید واکسن ما را برای تولید انبوه دیگر واکسن ها نیز بی نیاز می کند.

وی درباره شایعاتی مبنی بر وجود واکسن کرونا در بازار سیاه گفت: حتی اگر این واکسن ها اصل هم باشند کیفیت و کارآیی ندارند و از مردم می خواهیم درگیر این شایعات و سودجویی ها نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала