تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد در ایران
تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی در تأسیسات فردو در حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب ابادی نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که مدیرکل آژانس نیز طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را تأیید کرده است.  تأیید رسمی آغاز غنی‌سازی 20 درصدی در ایران توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

واکنش اسرائیل به خبر غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش اسرائیل به خبر غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ایران

غریب‌آبادی در این خصوص گفت: به دنبال ارائه اصلاحیه پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو به آژانس و حضور بازرسان در این سایت در صبح روز جاری برای راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده و برداشتن مهر و‌ موم سیلندر حاوی اورانیوم 4.1 درصد، مدیرکل آژانس طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد.

علی ربیعی روز دوشنبه به دستور رییس جمهوری ایران برای تامین اعتبار قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: هفته گذشته رییس جمهوری در نامه‌ای به  معاون اول خود در خصوص تامین بودجه بخشی از این قانون در سال 1399 دستورات لازم را داده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала