هشدار روحانی به مردم درباره احتمال موج دیگری از کرونا

© Photo / IRNAهشدار روحانی به مردم درباره احتمال موج دیگری از کرونا
هشدار روحانی به مردم درباره احتمال موج دیگری از کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران از دستاوردهای کشور در مقابله با کرونا خبر داد و گفت که توانستیم در موج اول، دوم و سوم کرونا خوب عمل کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت: اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری از کرونا در بهمن و اسفند داشته باشیم.

وی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: برخی کشورها فکر می‌کردند با کارهای پلیسی در مدت کوتاهی می‌توانند کرونا را مهار کنند. کشورهایی که مردم‌شان بیشتر همراهی کردند و رهبران کشورها توجه ویژه‌ای به این بیماری داشتند، موفق‌تر بودند. در ایران موفقیت خوبی را در موج اول و دوم و سوم داشتیم و همه ارگان‌ها نیز در این زمینه فعال شدند و توانستیم موج سوم را در زمان کوتاهی مهار کنیم. ما امروز به جز 4 شهرستان، کل کشور زرد و و در برخی موارد نارنجی است.

در ترکیه ویروس جهش یافته کرونا از نوع انگلیسی مشاهده شد - اسپوتنیک ایران
در ترکیه ویروس جهش یافته کرونا از نوع انگلیسی مشاهده شد

روحانی گفت: موضوع کرونا یک بیماری عادی یا اپیدمی معمولی نبود بلکه پاندمی بود که تقریبا سراسر جهان را فراگرفت. کرونا یک آزمایش تاریخی برای کشورها و رهبران کشورها نیز بود. برخی از کشورها وقتی این اپیدمی شیوع یافته بود، فقط به فکر مسائل اقتصادی بودند و می‌گفتند به هیچ عنوان اجازه محدودیت‌های اقتصادی را نمی‌دهیم اما در نهایت، مردم و اقتصادشان را گرفتار کردند. در برخی از کشورها در آغاز این پاندمی که هنوز این ویروس به آن‌ها وارد نشده بود، کشورهای گرفتار و شیوه‌های مقابله را مسخره می‌کردند که بعد از مدت کوتاهی آن‌ها دومرتبه گرفتار شدند.

رئیس جمهور ایران تأکید کرد: برخی از کشورها فکر می‌کردند با ایجاد شرایط پلیسی و قرنطینه سختگیرانه می‌توانند این ویروس را در زمان کوتاه کنترل کنند ولی بعد دیدند مثمرثمر واقع نشد و دیدند شرایط قرنطینه طولانی را نمی‌توانند اجرا کنند و ویروس دومرتبه فعال شد. برخی از رهبران پروتکل‌های بهداشتی از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به باد مسخره می‌گرفتند. در میان این کشورها مردمی که همکاری بیشتری کرده، اعتماد بیشتری به رهبران‌شان داشتند و رهبران‌شان توجه به بیماری داشتند، موفق‌تر عمل کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала