آخرین آمار مربوط به ویروس کرونا در ایران

© Photo / IRNAآخرین آمار مربوط به ویروس کرونا در ایران
آخرین آمار مربوط به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شبانه روز گذشته در ایران 114 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: " در شبانه روز گذشته 6286 نفر دیگر به ویروس کووید – 19 مبتلا شده اند ."

وی افزود: " متاسفانه در این مدت 114 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند." به این ترتیب شمار جانباختگان این بیماری در ایران به 55 هزار و 337 ‌نفر رسید.

همچنین بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با احتساب موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در ایران به یک میلیون و 323 هزار و 429 نفر رسید.

وی درباره وضعیت اپیدمیلوژیکی نیز گفت: " در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، 63 شهرستان در وضعیت نارنجی و 381 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه 4 شهرستان در شمال کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند."

بر این اساس 4 شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن منتقل می‌شود و ذرات سبک‌تر ویروس تا ساعت‌ها در محیط پیرامون فرد ناقل باقی می‌ماند، گفت: نبود سیستم تهویه و جابه جایی هوا به ماندگاری و افزایش خطر انتقال ویروس دامن می‌زند. به همین علت از مردم می‌خواهیم از تردد در فضاهای سربسته و اماکن پرتردد مثل فروشگاه‌های بزرگ و اماکن خرید خودداری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала