نقش کشور آلمان در فرایند ترور سردار سلیمانی

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadeh نقش کشور آلمان در فرایند ترور سردار سلیمانی
 نقش کشور آلمان در فرایند ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان تهران از نقش کشور آلمان در فرایند ترور فرمانده پیشین سپاه قدس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی القاصی مهر، دادستان تهران در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس به نقش کشور آلمان در فرایند این ترور اشاره کرد.

نصب بیلبورد شهید سلیمانی در غزه و پیام برای اسرائیل+عکس - اسپوتنیک ایران
نصب بیلبورد شهید سلیمانی در غزه و پیام برای اسرائیل+عکس

القاصی مهر تصریح کرد: پایگاه هوایی آمریکا مستقر در آلمان گزارشات هدایت پهبادی ترور را بر عهده داشته و اطلاعات و داده‌های پرواز پهبادها را در اختیار نیروهای آمریکایی گذاشته که شناسایی این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته و دستگاه قضایی کشورمان برای این کار نیابت قضایی گرفته است.

دادستان تهران با تأکید بر تداوم تحقیقات در پرونده ترور سردار سلیمانی، اعلام داشت که بیش از ۲ هزار برگ سند بین المللی برای ارائه به مجامع حقوقی و پیگیری پرونده جمع آوری شده است که با توجه به آن‌ها در اسرع وقت کیفرخواست عوامل این جنایت به دادگاه‌های بین المللی ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این اسناد، محکومیت اقدام تروریستی آمریکا از سوی گزارشکر ویژه سازمان ملل است که این جنایت را نقض حقوق بین الملل و نقض منشور ملل متحد دانست و آن را محکوم کرد.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ترور شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала