توضیحات ایران درباره دلیل کاهش صادرات گاز به عراق

© Fotolia / Andrei Merkulovتوضیحات ایران درباره دلیل کاهش صادرات گاز به عراق
توضیحات ایران درباره دلیل کاهش صادرات گاز به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت ملی گاز ایران: ایران بیش از 6 میلیارد دلار از عراق طلبکار است

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران، شانا گزارش داد؛ شرکت ملی گاز ایران در پی انتشار مصاحبه‌ای از سوی سخنگوی وزارت برق عراق درباره کاهش صادرات گاز ایران به این کشور، توضیحاتی ارائه و تأکید کرد: " کاهش صادرات گاز به عراق پس از اخطارهای چند باره قراردادی انجام شد."

احتمال بی برق ماندن بغداد در پی کاهش صادرات گاز از ایران - اسپوتنیک ایران
احتمال بی برق ماندن بغداد در پی کاهش صادرات گاز از ایران

متن توضیحات شرکت ملی گاز ایران به شرح زیر است:

" وزارت برق عراق بابت واردات گاز بیش از معادل ۵ میلیارد دلار به شرکت ملی گاز ایران بدهکار است که مبلغ ۳ میلیارد دلار آن در بانک عراقی TBI مسدود و غیرقابل استفاده مانده و بیش از ۲ میلیارد دلار از بدهی سررسیدشده وزارت برق نیز هنوز از اساس از طرف وزارت برق عراق پرداخت نشده است. افزون بر اینها، طرف عراقی، طبق قرارداد فی مابین، بیش از یک میلیارد دلار نیز به شرکت ملی گاز ایران بابت جرائم قراردادی بدهکاری دارد.

صادرات گاز توسط شرکت ملی گاز ایران به عراق، موضوعی اقتصادی و تجاری است، در حالی که طرف ایرانی با بستانکاری بیش از ۶ میلیارد دلاری از طرف عراقی، از هیچ منفعتی برخوردار نشده است.

هدف از صادرات درآمد است و این پول برای غذا و دارو مصرف می‌شود، از این رو این شرکت پس از اخطارهای مکرر قراردادی که متأسفانه با بی‌توجهی طرف عراقی روبه‌رو شده، طبق مفاد قرارداد، نسبت به کاهش مقدار گاز صادراتی اقدام کرده است. در هر حال، شرکت ملی گاز ایران خود را متعهد به اجرای دقیق قرارداد امضا شده می‌داند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала