هلال احمر ایران خبر از خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا داد

© Photo / IRNAهلال احمر ایران خبر از خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا داد
هلال احمر ایران خبر از خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمعیت هلال احمر ایران: کشور به 19 تا 29 میلیون دوز واکسن کرونا نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر، گفت: هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را از چین خریداری خواهد کرد و مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

وی در این باره گفت: در مورد واکسن تلاش‌هایی انجام شد و پس از دستور وزیر بهداشت نیز ما به جد تلاش‌های خود را آغاز کردیم. ما از منابع معتبر و البته سورس شرقی برای واردات یک میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ تر است.

همتی ادامه داد: در مورد واکسن‌های اهدایی از کشورهای غربی نیز ما پیگیر موضوع هستیم اما بحث نگهداری این واکسن‌ها مشکل است و ممکن است امکان انتقال آن با هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به دمای منفی 70 درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت.

وی افزود: نیاز کشور 19 تا 29 میلیون دوز واکسن است و قرار نیست کل کشور واکسینه شوند بلکه افراد آسیب‌ پذیر باید آن را دریافت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به برخی نگرانی‌ها پیرامون توزیع واکسن تاکید کرد: سازمان غذا و دارو مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد کرد و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یک میلیون دوز از چین خریداری خواهیم کرد، گفت: مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد. 150 هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала