آخرین آمار تلفات ریزش بهمن در ارتفاعات تهران

© REUTERS / Italian Policeآخرین آمار تلفات ریزش بهمن در ارتفاعات تهران
آخرین آمار تلفات ریزش بهمن در ارتفاعات تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ایران توضیحاتی در خصوص آخرین آمار تلفات و جزئیات ریزش بهمن در ارتفاعات تهران را ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ایران درباره اتفاقات ناشی از بهمن و بوران در ارتفاعات تهران گفت: روز گذشته نفرات زیادی در توچال و کلکچال گیر افتادند که امروز تیم امداد و نجات به آنان دسترسی پیدا کرد. متاسفانه دو جنازه در دارآباد و یک مفقودی در آهار وجود دارد. تیم های امداد و نجات در آهار به صورت زمینی برای جستجوی فردی که گرفتار بهمن شده عازم شدند چرا که اگر بالگرد در منطقه حضور پیدا کند ممکن است دوباره بهمن رخ دهد. 

انتقاد از بی توجهی به هشدارهای هواشناسی در ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد از بی توجهی به هشدارهای هواشناسی در ایران

وی افزود: در توچال و کلکچال امداد بالگردی داشتیم. در توچال فوتی نداشته و تنها چند نفر مفقود شده که برخی از آنان پیدا شدند. متاسفانه هنوز هم چند نفری در توچال مفقود هستند که باید تکلیف آنان مشخص شود. 

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ایران در خصوص آمار کلی اتفاقات روز گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸ فوتی در ارتفاعات مختلف تهران داشتیم. به نظر می آید هنوز هم چندین نفر مفقود هستند و آمار مستند و دقیقی نداریم، چرا که بسیاری از خانواده ها با ما تماس گرفته و اعلام کرده اند که اعضای خانواده آنها به خانه برنگشند اما ما باید افراد فوت شده را تشخیص هویت کنیم و بعد آمار مفقودی را اعلام کنیم.

مساعدیان ادامه داد: تا حدود ۳ صبح در توچال امداد رسانی شد اما احتمال دارد که چند نفر در توچال هنوز مفقود شده باشند. برخی جنازه ها هنوز از ارتفاعات به پایین منتقل نشده است.

هم چنین "کمال برمکی" مدیرعامل باشگاه کوهنوردی تهران که همراه ۲۱  کوهنورد این باشگاه عازم قلعه دختر در آهار بودند درباره آخرین وضعیت دکتر فاطمی که در این صعود همچنان مفقود است، گفت: ۲۱ کوهنورد عازم قلعه دختر در آهار شدیم که در مسیر رفت حادثه بهمن رخ می دهد. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنوردی است که زیر برف گرفتار و هم چنان مفقود است. تیم های امداد و نجات عازم ارتفاعات هستند تا بتوانند از این کوهنورد اطلاعاتی را کسب کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала