روحانی: چطور می‌توان به آمریکا اعتماد کرد که در دزدی معروف است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: چطور می‌توان به آمریکا اعتماد کرد که در دزدی معروفند
روحانی: چطور می‌توان به آمریکا اعتماد کرد که در دزدی معروفند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران درباره تامین واکسن کرونا گفت که رسانه‌های ضد ایرانی هر روز یک بهانه‌ای پیدا کرده و موج‌سواری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره تامین واکسن کرونا گفت: رسانه‌های ضد ایرانی هر روز یک بهانه‌ای پیدا کرده و موج‌سواری می‌کنند. مردم هم می‌فهمند که این‌ها دروغ گفته و تحریف کرده‌اند. مدت‌ها اعلام کردند که همه دنیا واکسن می‌زند، چرا ایران واکسن نمی‌زند و نمی‌خرد؛ بعد گفتند که پول دارد، اوفک اجازه می‌دهد، تحریم‌ها فلان و بهمان است.

توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره خرید واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره خرید واکسن کرونا

روحانی با بیان اینکه از همان روز‌ها و ماه‌های اولیه یکی از مسائل مورد نظر ما واکسن بود، تصریح کرد: اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از همان ابتدا کارشان را شروع کردند، به خاطر تاکید بر ساخت واکسن بود و همزمان هم به دنبال خرید برویم؛ تمام تبلیغات نادرست و ناروا است. ایران به دنبال ساخت واکسن داخلی است و بر آن تاکید می‌کند، اما همزمان هم برای خرید واکسن تلاش کردیم.

وی با تاکید بر اینکه حتما آمریکایی‌ها برای ما مشکل ایجاد کردند، عنوان کرد: نه تنها در واکسن، دارو و مواد غذایی بلکه موردی را پیدا نمی‌کنید که بخواهیم چیزی را از خارج بخریم و خباثت و زذالت آمریکا را مشاهده نکنید. پولی را از بانکی تهیه کردیم تا واکسن را از کوواکس بخریم، ولی آن‌ها گفتند باید اوفک اجازه دهد. آن‌ها آنقدر مردم و سازمان بهداشت جهانی را ترسانده است. پول را تهیه کرده، آن کشور با انتقال پول موافقت کرده، اوفک هم قبول کرده، ولی گفتند پول ابتدا باید بانک آمریکایی بیاید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: چطور می‌توان به شما اعتماد کرد؛ شما که در دزدی معروفید، چگونه می‌توان به شما اعتماد کرد؛ مردم فکر نکنند ما مشکلی نداریم.

روحانی با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب یادآور شد: اینکه رهبری گفتند تحریم‌ها را بی‌اثر کنید، ما لحظه به لحظه به دنبال این کار هستیم. هر لحظه که پولی وارد کشور و کالایی صادر می‌شود، بدانید ساعت‌ها برای این کار جنگیده شده است. این کاری است که از سال ۹۷ ساعت‌ها و لحظه‌ای انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала