100 کوهنورد ایرانی در توچال گرفتار شدند

© Sputnik / SOMAYEH PASANDIDE100 کوهنورد ایرانی در توچال گرفتار شدند
100 کوهنورد ایرانی در توچال گرفتار شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان اورژانس ایران خبر از گرفتار شدن کوهنوردان در ایستگاه هفتم توچال داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران گفت: حدود ساعت 13 و 30 دقیقه امروز بعد از ظهر تماسی با مرکز اورژانس تهران مبنی بر گرفتاری حدود 100 نفر از کوهنوردان در ایستگاه 7 توچال داده شد. پس از دریافت خبر بلافاصله با نیروهای هلال احمر، سازمان آتش نشانی، سازمان مدیریت بحران شهر تهران و همچنین مسئولین وقت ایستگاه توچال تماس گرفته شد و صحت و سقم مورد بررسی قرار گرفت.

خالدی افزود: در این حادثه علی رقم توصیه‌های مدیریت توچال به کوهنوردان این افراد اقدام به صعود کرده بودند و طبیعتاً با شرایط برف و کولاک در ایستگاه‌های بالایی احتمال اینکه سلامت کوهنوردان در خطر باشد وجود داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس ایران با بیان اینکه در شرایط رخ داده بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 5 دستگاه آمبولانس زمینی در ایستگاه یک مستقر شد اما انتقال افراد ازر ایستگاه‌های بالاتر مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش نشانی بود که هماهنگی‌های لازم انجام شد.

خالدی بیان داشت: آمادگی لازم برای افرادی که دچار سرمازدگی شده بودند مهیا شد و بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی به علت نزدیکی به محل در حالت آماده باش قرا ر گرفتند و همچنان در حال رصد وضعیت هستیم و اکنون تله کابین راه اندازی شده و در حال انتقال افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه اول هستیم و 5 نفر گرفتار در کوه‌ها نیز پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند و اورژانس این آمادگی را دارد که در صورت تحویل مصدومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنها را به مراکز درمانی انتقال دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала