سیاستمداران ایرانی روز کریسمس را به مسیحیان کاتولیک تبریک گفتند

© Sputnik / Maria Lazarevaسیاستمداران ایرانی روز کریسمس را به مسیحیان کاتولیک تبریک گفتند
سیاستمداران ایرانی روز کریسمس را به مسیحیان کاتولیک تبریک گفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریسمَس جشنی که در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز عیسی مسیح برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشور‌های جهان، فرا رسیدن میلاد باشکوه حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی 2021 را به آنان تبریک گفت در این پیام آمده است: عیسی‌بن مریم (ع)، پیامبر صلح و آشتی و پرچمدار مهرورزی و نوع‌دوستی است. امید آنست که بشر امروز، به ویژه پیروان تمام ادیان آسمانی، با استعانت از آموزه‌های رفیع انبیاء الهی و با تمسک به راه و رسم آنان بتوانند مسیر تعالی و کمال انسانی را طی نمایند. وی در بخش پایانی پیام خود به سران کشور‌های جهان، سالی توأم با سلامتی و بهروزی برای ملت‌ها و دولت‌های آنان مسالت کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به مناسبت جشن کریسمس در توییتر خود نوشت: "تولد روح خدا - عیسی مسیح، که توسط همه مسلمانان به عنوان یک پیامبر بزرگوار احترام گذاشته می شود- یک موقعیت شادی آور برای همه بشریت است."

​علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در بازدید از مدرسه ساهاکیان گفت: من به نمایندگی از دولت این روز را به هموطنان مسیحی و همه مسیحیان جهان تبریک عرض می کنم. امروز در این مرکز حاضر شدم که این مرکز ، کار خیره ای برای ارامنه تهران انجام می دهد و انجمن های مختلف که کمک به معیشت افراد نیازمند مسیحی می کنند. از چند جهت کشور ما بی نظیر بوده است. از تبریز تا اصفهان ‌و ارومیه خیابان هایی داریم که در یک خیابان، مسجد،  کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها ‌و خیابان های ما به نوعی شاهد همزیستی هستند و همه در کنار هم در ایران زندگی می کنیم.

​معصومه ابتکار نیز در صفحه توییتر خود نوشت: "میلاد عیسی بن مریم، کلمه خدا، پیامبر عشق و‌مهربانی، را به همه مسیحیان جهان خصوصا ارامنه عزیز ایران تبریک میگویم. شادی, سلامت‌ ،صلح و آرامش را برای همه ملل دنیا در این روز مبارک از درگاه خداوند مسئلت دارم."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала