تماس بیش از 30000 نفر برای اطلاع از دریافت واکسن کرونای ساخت ایران

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تماس بیش از 30000 نفر برای اطلاع از دریافت واکسن کرونای ساخت ایران
تماس بیش از 30000 نفر برای اطلاع از دریافت واکسن کرونای ساخت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرانی هایی که برای دریافت واکسن کرونای ساخت کشور داوطلب شده اند می گویند که آنها کاملاً به دانش و توانایی دانشمندان ایرانی در تولید و تولید واکسن کرونا ویروس اعتقاد دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران پرس، در سه روز گذشته 30 هزار ایرانی با مرکز فوریت های ملی کرونا تماس گرفته اند تا از شرایط شرکت در آزمایشات بالینی اولین واکسن ویروس کرونای تولید داخل مطلع شوند و 20 هزار داوطلب به طور قطعی ثبت نام کرده اند تا در آزمایش بالینی این واکسن شرکت کنند. 

آنها اعلام کرده اند که بدون هیچ چشم داشتی آماده شرکت در آزمایش بالینی هستند.

حجت نیک ملکی در توییتر خود نوشت: "تا الان ۴۴۹۴۱ نفر برای داوطلبی تست انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام با ۴۰۳۰ تماس گرفته اند و ۲۷۰۷۹ نفر اعلام آمادگی کردند ایثارگر، نظامی،طلبه،معلم، استاد دانشگاه،آهنگساز،خبرنگار،مجری،کارگر، راننده کامیون، معدنکار و ... دانشمندان تولید واکسن روحیه مضاعف گرفتند."

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала