آژانس بین المللی انرژی اتمی از ساخت و ساز در فردو آگاه است

© Sputnik / Shiva Abshenas آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ساخت و ساز در فردو آگاه است
 آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ساخت و ساز در فردو آگاه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه اعلام کرد که تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ساخت در تأسیسات هسته ای در فردو اطلاع داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تهران در خصوص ساخت و ساز در تأسیسات هسته ای در فردو به آژانس انرژی اتمی اطلاع داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: این موضوع جدیدی نیست، همه اقدامات تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است و ما به آژانس اطلاع دادیم و هیچ چیز مخفی در مورد این ساخت و ساز وجود ندارد.

پیش از این ، خبرگزاری آسوشیتدپرس، با استناد به داده های تصاویر ماهواره ای، گزارش داده بود  که ایران کار ساخت تأسیسات هسته ای زیرزمینی در فردو را آغاز کرده است. طبق گزارش این خبرگزاری، ساخت و سازها در اواخر سپتامبر آغاز شده است. به گفته آسوشیتدپرس، تصاویر به دست آمده از Maxar Technologies نشان می دهد که کار در قسمت شمال غربی سایت، نزدیک شهر قم و در حدود 90 کیلومتری جنوب غربی تهران در حال انجام است. به گزارش آسوشیتدپرس، تصویر 11 دسامبر نشان می دهد که پایه و اساس ساختمان حفر شده با ده ها ستون وجود دارد که می تواند برای محکم سازی ساختمان در مناطق زلزله خیز استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала