جلالی: خواهان همکاری با روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا هستیم

© Photo / RDIFجلالی: خواهان همکاری با روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا هستیم
جلالی: خواهان همکاری با روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران بدنبال تولید مشترک واکسن ویروس کرونا با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک - کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه، امروز جمعه، اظهار داشت که همکاری با روسیه در تولید واکسن کرونا طبعا مورد خواست ایران هست و این موضوع به مسئولین روسی منتقل شده است، در این راستا در طول ماه های گذشته مذاکراتی هم انجام شده است.

کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در پاسخ به این سوال که آیا ایران به واکسن روسی ضد کرونا نیاز دارد یا خیر و آیا ممکن است امکانات و ظرفیت ایران برای تولید واکسن روسی مورد استفاده قرار گیرند، به "اسپوتنیک" گفت:" دو تا نکته باید بگویم، یک اینکه جمهوری اسلامی ایران خودش هم به دنبال ساخت واکسن هست، و اطلاعاتی که ما داریم این است که موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم. اما در مورد همکاری با روسیه طبعا این مورد خواست ایران هست و ما به مسئولین روسی منتقل کردیم، مذاکراتی هم انجام شد در طول ماه های گذشته. ظرفیت خوبی هم در داخل ایران برای تولید واکسن وجود دارد، ما انستیتو پاستور را داریم، و ظرفیت خوبی وجود دارد."
کاظم جلالی افزود:" فکر می کنم که ما و روسیه می توانیم مکمل هم باشیم، در امر تولید واکسن، و این مذاکراتش در حال انجام هست، و امیدواریم که به نتیجه برسد. در مورد میزان واکسن و غیره، باید گفت که این بحث تخصصی است که مذاکره کنندگان دو طرف در وزارتخانه های بهداشت دو کشور باید به جمع بندی برسند، و ما به عنوان سفارت ایران تسهیل کننده بودیم که این ارتباطات بتواند برقرار شود و از ظرفیت های دو کشور استفاده شود و این دو ظرفیت بتوانند به هم گره بخورند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала