رسانه‌ها: ایران ساخت و ساز در فردو را آغاز کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim / رسانه‌ها: ایران ساخت و ساز در فردو را آغاز کرده است
رسانه‌ها: ایران ساخت و ساز در فردو را آغاز کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از ازسرگیری ساخت و ساز در تاسیسات هسته‌ای فردو خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره ای که دریافت کرده، از آغاز به کار ساخت تأسیسات هسته ای زیرزمینی در فردو خبر داد.

در تاسیسات فردو مطابق با توافق هسته ای كه ایالات متحده از آن خارج شد، برنامه ریزی شده بود كه آبشارهای سانتریفیوژ را برای تولید ایزوتوپ های پایدار برای اهداف پزشكی اصلاح كند. با این حال ایران با کنار گذاشتن تعدادی از مفاد توافق نامه، از این تاسیسات برای غنی سازی اورانیوم استفاده کرد. علاوه بر این، پیش از این قانونی در ایران برای نصب سانتریفیوژهای مدرن تر در تأسیسات فردو تصویب شده بود.

طبق گزارش این خبرگزاری، ساخت و سازها در اواخر سپتامبر آغاز شده است. به گفته آسوشیتدپرس، تصاویر به دست آمده از Maxar Technologies نشان می دهد که کار در قسمت شمال غربی سایت، نزدیک شهر قم و در حدود 90 کیلومتری جنوب غربی تهران در حال انجام است. به گزارش آسوشیتدپرس، تصویر 11 دسامبر نشان می دهد که پایه و اساس ساختمان حفر شده با ده ها ستون وجود دارد که می تواند برای محکم سازی ساختمان در مناطق زلزله خیز استفاده می‌شود.

این رسانه می نویسد، اهداف ساخت و ساز در حال حاضر مشخص نیست. مقامات ایرانی در مورد این موضوع اظهارات رسمی نکرده اند.

همانطور که گزارش شد ، نمایندگی ایران در سازمان ملل و همچنین آژانس انرژی هسته ای که بازرسان آن در ایران هستند، در مورد این اطلاعات توضیحی ندادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала