تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام

© AP Photo / Amr Alfikyتلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام
تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات ایران در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن صحبت درباره ویدئوی نامناسب منتشر شده از حضور یک نوجوان در لایو اینستاگرامی ، از نهادهایی سخن گفت که برای فیلترنگ اینستاگرام این خبر به صورت گسترده منتشر کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های  ایران ، محمد جواد آذری جهرمی درباره این ویدئوی منتشر شده لایو اینستاگرامی یک نوجوان 14 ساله با یک بلاگر ، اظهار داشت: حدود پنج شب پیش بود که یکی از فعالان عرصه خبر این ویدیو را برایم فرستاد و گفت اتاق فکری برنامه‌ریزی کرده است که این ویدیو را به صورت گسترده منتشر کند و برای فیلترینگ اینستاگرام به شما حمله کنند. طبیعتاً مسئولیت فیلتر و پالایش محتوا با مجموعه‌ دیگری است و آنها در مورد این مکانیزم‌ها نظر می‌دهند.

نوزاد - اسپوتنیک ایران
فروش و واگذاری نوزادان و کودکان در اینستاگرام +عکس، ویدئو

وی با بیان اینکه این فیلم تلخ و آزار دهنده است و به نظر می‌رسد نهادهایی که مسئولیت امداد رسانی در این شرایط را به کودکان و نوجوانان دارند، باید وارد عمل شوند به جای پخش این فیلم به وضعیت این خانواده رسیدگی کنند. ادامه داد: از چند شب پیش خواسته‌ام که آدرسی از این نوجوان پیدا کنند و اگر کمک می‌توانیم باید مشکل این خانواده و این بچه را حل کنیم و او را  از این شرایط نجات دهیم. اصل مطلب این است که به جای دعوا کردن باید آن نوجوان را نجات داد اصل بچه ها هستند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر نهادهایی که مسئول تربیت و مسائل فرهنگ هستند مسائل را مد نظر می‌داشتند این اتفاق ها به وجود نمی‌آید. به نهادها و مجموعه‌آی که این فیلم‌ها را پخش می‌کنند می‌گویم به گونه‌ای سیاه نمایی نکنند که احساس ضد انقلاب و دشمن این باشد که کل نوجوانان ما در چنین وضعیتی هستند. این مملکت اگر فرد مشکل داری مانند این کودک دارد که باید به مشکل آن نیز رسیدگی کرد و نتیجه آثار مشکلات دیگری در جامعه است، شهید حججی هم دارد. نوجوانان های دیندار، سالم و سلامت دارد. به گونه‌ای سیاه‌نمایی نکنند که دشمن بگوید نوجوان‌های تربیت شده جمهوری اسلامی اینگونه هستند.

آذری جهرمی درباره اینترنت ویژه کودکان، گفت: ما به جد از روز نخست این مسئله را پیگیری کردیم، بررسی کنید که کجا گفته است که طرح رسیدگی به کودکان باید متوقف شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала