درخواست ایران برای برقراری خط هوایی با آستراخان

© Photo / کنسولگری ایران در آستراخاندرخواست ایران برای برقراری خط هوایی با آستراخان
درخواست ایران برای برقراری خط هوایی با آستراخان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرکنسول ایران در شهر آستراخان روسیه با استاندار این شهر برای گسترش همکاری‌ ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره‌ اطلاع ‌رسانی وزارت امور خارجه ایران، روز سه شنبه، مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان دیدار و گفتگو کرد.

لاوروف: حمایت روسیه از اقتصاد ایران بالغ بر میلیاردها دلار است - اسپوتنیک ایران
لاوروف: حمایت روسیه از اقتصاد ایران بالغ بر میلیاردها دلار است

در این دیدار درباره چشم ‌انداز گسترش همکاری‌ ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری تبادل نظر کردند.

استاندار استاراخان اظهار داشت: ایران یکی از شرکای استراتژیک ما محسوب می شود. بیش از هشتاد درصد بارهای عبور کننده از گذرگاه حمل و نقل آبی آستراخان، راهی ایران می شود. در دوره ژانویه تا سپتامبر امسال حجم مبادلات به حدود ۲ میلیون تن رسیده است.

بابوشکین همچنین تأکید کرد: آستراخان همکاری نزدیکی با بسیاری از استان های ایران به ویژه گیلان و مازندران دارد. علاوه بر این، در این استان بیش از ۱۷۰ شرکت با سرمایه ایرانی مشغول به فعالیت هستند.

استاندار آستراخان همچنین پیشنهاد استفاده از امکان خط کانتینری خزری بین آستراخان و ایران را مطرح کرد. این خط در اوایل دسامبر به شکل آزمایشی کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این گام اول در برقراری حمل و نقل کانتینری منظم در دریای خزر است که در گذشته عدم وجود آن مانع از توسعه کریدور شمال-جنوب بوده است.

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان نیز در این ملاقات گفت: مسئولان ایرانی نیز از بسیاری از محورهای همکاری بیان شده توسط استاندار حمایت می کنند و تجار ایرانی مدام امکان اجرای پروژه هایی در حوزه زراعت و دامپروری در استان آستراخان را مورد بررسی قرار می دهند.

سرکنسول ایران همچنین برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان خواستار مساعدت استاندار آستراخان شد.

آکوچکیان همچنین گفت: روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همچنین همکاری های در حوزه های مختلف  در بالاترین سطح قرار دارد و این به نفع هر دو طرف است که روابط اقتصادی را نیز به همین حد برسانیم. به کمک و مشارکت شما در همه این موضوعات امیدواریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала