غصه قیمت ها در بازار یلدا

© Photo / Sh.Haidarغصه قیمت ها در بازار یلدا
غصه قیمت ها در بازار یلدا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امسال مردم علاوه بر دغدغه کرونا، غصه قیمت‌ها را هم دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، کاهش سطح درآمد عمومی مردم و مشکلات مالی و افزایش قیمت انواع خوراکی‌ها و تنقلات سبب شده تا در یلدای متفاوت امسال مردم علاوه بر دغدغه کرونا، غصه قیمت‌ها را هم داشته باشند.

امسال به توصیه درمانگران، برپایی دورهمی ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا منع شده و مردم به شکل متفاوت شب یلدا را گرامی خواهند داشت. اما جدای از اینکه کرونا برگزاری این سنت باستانی را کوچک و مختصر کرده، نگاه به قیمت اقلام مورد نیاز شب یلدا هم حاکی از این است که با این جهش قیمت، مردم توان خرید این محصولات را ندارند.

Moscow's Danilovsky Market - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران به گرانی انار و توصیه عضو اتحادیه میوه و تره‌بار به عدم مصرف آن +ویدئو، عکس

این روزها بخشی از مشاغل تحت تأثیر قرار گرفته و معیشت و تأمین ارزاق برخی از خانواده‌ها به اما و اگر کشیده شده است لذا با این قیمت‌های سر به فلک زده بسیاری از این اقلام از سفره‌های شب یلدا پر کشیده است.

معمولی‌ترین پسته موجود در بازار حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده که گرانی‌های اخیر این کالا را از سبد خانواده‌ها حذف کرده است. قیمت میوه‌های شب یلدا مثل انار و هندوانه هم نسبت به سال گذشته جهش چند برابری داشته به نحوی که برای یک کیلو انار ۲۰ هزار تومان باید هزینه کرد.

یک کارمند و کارگر ساده با یک حقوق محدود توان خرید آجیل چند صد هزار تومانی را ندارد. در سال جاری به دلایل مختلف از جمله افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت‌ها بوده و به عنوان مثال قیمت یک کیلوگرم تخمه آفتابگردان آجیلی از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت پسته با توجه به انواع و کیفیت مختلف از ۱۴۰ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان متفاوت بوده و قیمت فندق ۱۲۴ هزار تومان و بادام هندی ۲۹۵ هزار تومان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала