واکنش متفاوت احمدی‌نژاد به شعرخواندن اردوغان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش متفاوت احمدی‌نژاد به شعرخواندن اردوغان
واکنش متفاوت احمدی‌نژاد به شعرخواندن اردوغان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمدی نژاد در واکنش به شعرخوانی اردوغان علیه ایران تاکید کرد: اگر بنابر تغییر مرزها به گذشته باشد، تنها ملتی که ضرر نمی‌کند ملت ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جماران، حساب توییتری محمود احمدی نژاد به نقل از او پیرامون شعرخوانی اردوغان رئیس جمهور ترکیه نوشته است: این عصر دوره عبور از تعصبات قومی، جغرافیایی و مذهبی و گرایش عمومی به وحدت جهانی حول محور انسانیت و ارزش‌های مشترک فطری است. طرح تغییر مرزهای سیاسی حرکتی ارتجاعی است که ملت ایران از آن استقبال نمی‌کند.

بیت شعری که نماد اقتدار وحدت ملی ایرانیان شد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بیت شعری که نماد اقتدار وحدت ملی ایرانیان شد

 اگر بنابر تغییر مرزها به گذشته باشد، تنها ملتی که ضرر نمی‌کند ملت ایران است.

روز جمعه، وزارت امور خارجه ایران سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد و نامه اعتراض به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه را که آن را "آزار دهنده و غیر قابل قبول در امور جمهوری اسلامی" توصیف می کرد، به وی تحویل داد.

این اتفاق پس از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه نظامی نیروهای آذربایجان در باکو در روز پنجشنبه گذشته رخ داد، که طی آن وی بیت شعر "جدایی" را در مورد رودخانه ارس در مرز بین ایران و آذربایجان خواند، علیه "تمامیت ارضی ایران" از سوی دولت ایران تلقی شد.

محمد جواد ظریف در واکنش به این اتفاق گفت: به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!
آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟
هیچکس نمی‌تواند در باره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала