تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ادامه دارد

CC0 / / دارو
دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: اینکه برخی ادعا می کنند دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نمی‌شود مضحک‌ترین و بزرگترین دروغی است که در عرصه بین الملل گفته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، طاهر موهبتی معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز 12 دسامبر( شنبه) اظهار داشت اینکه برخی ادعا می کنند دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نمی‌شود مضحک‌ترین و بزرگترین دروغی است که در عرصه بین الملل گفته می‌شود.

وی در ادامه افزود:«علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و مشکلات اعتباری در کنترل ویروس کرونا رضایت بخش عمل کرده‌ایم. سرانه هزینه سلامت برای هر فرد ایرانی در سال ۴۱۵ دلار است این درحالی است که این سرانه در آمریکا ۹۸۰۰ دلار و در انگلیس ۴۰۰۰ دلار است.

هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا از دیدگاه مسکو - اسپوتنیک ایران
هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا از دیدگاه مسکو

امکانات و تجهیزات درمانی ایران در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست به طوری که در کشوری مثل آمریکا برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴.۷ تخت آی سی وجود دارد ولی در ایران ۶.۶ تخت است.

در مقایسه وضعیت تخت‌های عادی بیمارستانی با ایران با سایر کشورها هم باید گفت در اغلب کشورها به ازای هر هزار نفر بین چهار تا شش تخت بیمارستانی وجود دارد این درحالی است که در استان البرز که کمی بیش از یک تخت (۱.۰۷) تخت بیمارستانی موجود است.

اگر به همه محدودیت‌های موجود اعمال تحریم‌ها را هم اضافه کنیم متوجه می‌شویم که حفظ سلامت مردم با چه دشواری‌هایی همراه است. ما در حال حاضر برای واردات دارو و نقل و انتقال پول هم مشکل داریم و این حقایقی است که نمی‌توان کتمان کرد.

تمام مستندات ناشی از اعمال تحریم های دارویی علیه ایران حتی در مورد واردات واکسن آنفلوآنزا هر ماه از منابع مختلف جمع آوری و برای این دفتر ارسال می‌شود و نتیجه این پیگیری در شرایط حاضر مراجع بین المللی قابل پیش بینی نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала