احمدی ‌نژاد چگونه در ساخت داروی ایرانی ایدز مشکل ایجاد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احمدی ‌نژاد چگونه در ساخت داروی ایرانی ایدز مشکل ایجاد کرد
احمدی ‌نژاد چگونه در ساخت داروی ایرانی ایدز مشکل ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: چند سال پیش نسبت به ساخت داروی آیمود برای درمان ایدز امیدواری‌های زیادی به وجود آمده بود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا در ایران گفت: متاسفانه آن زمان دولت و رئیس دولت شاید خیلی به تحقیقات اهمیت نمی‌دادند. ما حتی این نمونه کار داروی آیمود را در قسمت پوتنسی بین‌الملل ثبت کردیم که به اسم خودمان هم هست.

 مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد

او افزود: وقتی این دارو را برای کار با پروفسوری هلندی بردیم او گفت که شما در یک قدمی درمان HIV هستید، الان هم دارو برای درمان قاطع این بیماری کار می‌شود یعنی تا زمان استفاده آن مریض زنده است و زندگی نرمال را دارد.

این پزشک عفونی توضیح داد: یک زمانی تا دو نیمه‌شب ما و محققین دور هم می‌نشستیم تا این دارو ساخته شود و خودمان هم کلی چیز یاد گرفتیم. آزمایش‌های کلینیکی آن همه تحت نظر من در مرکز تحقیقات ایدز انجام می‌شد و روی دوهزار مریض کار شد، آن زمان وزارت بهداشت به داروهای گیاهی مجوز نمی‌داد، البته مثل این که الان راحت‌تر شده است اما این دارو توانست مجوز بگیرد. بعد از کشورهای دیگر آمدند و یکی یکی پرونده‌ها بررسی شد.

محرز گفت: ما این همه کار علمی کرده بودیم بعد ایشان گفتند که آمریکا ایدز را دنیا زیاد کرد و ایران داروی ضدایدز ساخته است، این دارو اصلا ضدایدز نبود و از نظر علمی کار ما را مشکل کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала