واکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر اردوغان

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر اردوغان
واکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شعرخوانی اخیر رئیس جمهور ترکیه در باکو با واکنش مقامات ایران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو که در آن مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می‌گیرند، با واکنش مقامات ایران همراه شده است.

کامبیز مهدی‌زاده، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران در توئیتی نوشت: آقای اردوغان؛ این را بدان کسی نمی‌تواند درباره آذربایجان به غلط صحبت کند و شعر بخواند و تاریخ را تحریف کند. تاریخ را با دقت بخوان و نقشه خوانی‌ات را قوی کن. غم تجزیه ایران ۲۰۰ ساله شد.آذربایجان سَر و سِر ایران است.

منوچهر مرادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین نیز در واکنش به این اظهارات نوشت: احسنت! نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی گوی ایران که برخی نابخردانه در پی مصادره او و دیگر مفاخر ایرانی هستند، چه زیبا می گوید: همه عالم تن است و ایران دل ... نیست گوینده زین قیاس خجل ... چون ایران دل زمین باشد ... دل ز تن به بود، یقین باشد.

حسام الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ایران نیز در واکنشی کوتاه نوشت: نتیجه تکیه بر مشاوره‌های شبه اندیشکده‌هایی چون ایرام بهتر از این نمی‌شود.

محسن پاک آیین، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز نوشت: اظهارات مداخله جویانه اخیر اردوغان در باکو کاملا هدفمند بود و ترکیه به دنبال ایجاد اختلال در روابط تهران و باکو است.سعی کنیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان به خاطر اظهارات اردوغان که کاملا هدفمند گفته شد، خدشه‌دار نشود.

حمید ابوطالبی، مشاور سابق حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز نوشت: اسمیرنه و آناتولی همواره بالانسرِ قفقاز بوده‌است، از هخامنشیان تاامروز؛ یونان وارمنستان هم درسرزمین خود نقش ایفا می‌کرده‌اند. بحرانی ‌شدنِ هر دو منطقه، یعنی نقش‌آفرین شدنِ اروپا و روسیه؛ و این یعنی روی‌ کارآمدن نظامیان درآنکارا. سیاست، پرسه زدن درکوچه‌های تنگِ تاریخ نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала