ایرانیان پس از بهبود از کرونا بیش از 13000 واحد پلاسما اهدا کردند

© Sputnik / Shiva Abshenassایرانیان پس از بهبود از کرونا بیش از 13000 واحد پلاسما اهدا کردند
ایرانیان پس از بهبود از کرونا بیش از 13000 واحد پلاسما اهدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران: متاسفانه آمار اهدا کنندگان پلاسمای بهبودیافتگان در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار پایین تر از حد انتظار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: تا زمان حاضر 13هزار و 100بهبودیافته کرونا به منظور کمک به درمان مبتلایان به کوید 19 پلاسما اهدا کرده‌اند.

وی افزود: نزدیک به 16هزار بهبود یافته کرونا که از اول اردیبهشت تا کنون برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند، 13 هزار و 100 بهبود یافته شرایط اهدای پلاسما را داشتند و موفق به اهدا شدند. متاسفانه آمار اهدا کنندگان پلاسمای بهبودیافتگان در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار پایین تر از حد انتظار است و فقط دو درصد از بهبودیافته ها پلاسما اهدا می کنند و بهبودیافتگان پلاسما 28 روز بعد از بهبودی می توانند پلاسما اهدا کنند.

 مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد

حاجی بیگی افزود: درخواست پلاسما بهبودیافتگان کرونا برای بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان ها با درخواست پزشک معالج انجام می شود و دریافت پلاسما در سه روزه نخست ابتلا برای این بیماران حیاتی است. از بهبودیافتگان پلاسما می خواهیم با توجه به اینکه با گذر زمان میزان پادتن تولیدی در خون آنها کاهش می یابد و دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی بهترین زمان ممکن برای اهدای پلاسما است، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و به یاری هموطنان بیمار بشتابند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود:‌ بانوانی که سابقه زایمان دارند ممکن است که پلاسمای آنها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد، اما پلاسمای این بانوان برای تولید دارو می تواند مناسب باشد، اما برای مصرف مستقیم برای بیماران ممنوع است، از این رو این گروه از بانوان از اهدای پلاسما برای مصرف مستقیم در بیماران معاف هستند. اما خانم هایی که سابقه بارداری ندارند یا مجرد هستند و همچنین آقایان بین سنین 18 تا 60 سال برای اهدای پلاسما در اولویت هستند. برخی مبتلان به کرونا که بهبود یافته‌اند نیز دارای فشار خون، دیابت یا برخی علایم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала