ظریف: همسایگان عزیز ما می‌توانیم بدون دخالت خارجی‌ها با هم صحبت کنیم

© Photo / MFA Russia Press service /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: همسایگان عزیز ما می‌توانیم بدون دخالت خارجی‌ها با هم صحبت کنیم
ظریف: همسایگان عزیز ما می‌توانیم بدون دخالت خارجی‌ها با هم صحبت کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران خواستار مذاکره مستقیم کشورهای همسایه با تهران شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کشورهای همسایه را به گفت‌وگوی مستقیم با تهران فراخواند.

ظریف در توئیتی نوشت: همسایگان عزیز، چرا از ایالات متحده و سه کشور اروپایی [آلمان، فرانسه و بریتانیا] می‌خواهید در مذاکره با ایران حضور داشته باشند، در حالی که: اولاً، "هیچ" مذاکره‌ای با آن‌ها درباره منطقه "ما" انجام نخواهد شد، زیرا که آن‌ها خودشان مشکل [منطقه] هستند. ثانیاً ما می‌توانیم به صورت مستقیم با هم گفت‌وگو کنیم بدون اینکه از خارج دخالتی صورت بگیرد. طرح صلح هرمز (HOPE) هنوز روی میز است.

اشاره وزیر خارجه ایران به طرحی‌ است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز سوم مهر سال گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل و به‌عنوان بدیل ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز پیشنهاد داد که به ‌گفته او می‌بایست متضمن "تأمین همگانی امنیت انرژی"، "آزادی کشتیرانی" و "انتقال آزادانه نفت" و سایر منابع نسبت به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала