همتی: برای خرید واکسن کرونا مشکل داریم

© Sputnik / Pouya Mamaghani همتی: برای خرید واکسن کرونا مشکل داریم
همتی: برای خرید واکسن کرونا مشکل داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی توضیحاتی را درباره واکسن کرونا و تلاش های این بانک برای انتقال پول در این زمینه را ارائه کرد.

به گزارش  اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران طی یادداشتی در اینستاگرام نوشت: در خصوص واکسن کرونا برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید می‌کنند که برای ثبت درحافظه تاریخی باید به برخی نکات اشاره کنم.

واکسن ایرانی کرونا آزمایش انسانی را شروع کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن ایرانی کرونا آزمایش انسانی را شروع کرد

وی ادامه داد: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ‌ترین پاسخ به این عده است.

همتی افزود: از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرات مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

همتی گفت: البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که امیدواریم با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد، اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала