ایران آماده افزایش تولید نفت با آغاز به کار بایدن

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ایران آماده افزایش تولید نفت در پی ریاست جمهوری بایدن
ایران آماده افزایش تولید نفت در پی ریاست جمهوری بایدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که ایران آماده می شود تا تولید نفت خود را با پیش بینی ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از سایت دولت ایران می نویسد؛ تهران در حال آماده سازی برای افزایش تولید نفت است که این نشانه ای از امیدواری های ایران برای کاهش برخی از تحریم های این کشور در دوران ریاست جمهوری جو بایدن است.

نفت - اسپوتنیک ایران
توافق در باره افزایش تولید ماهانه نفت

به گفته این خبرگزاری، در ادامه آمده است كه تهران اقدامات "آماده سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت را برای تولید و صادرات نفت متناسب با ظرفیت های فعلی طی سه ماه آینده" را انجام خواهد داد.

به گفته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، این کشور پس از توافق ایران با آمریکا و اروپا در سال ۲۰۱۵، توانست فروش نفت به خارج از کشور را به ۲ میلیون بشکه در روز برساند. وی گفت: ما آماده افزایش سریع تولید نفت هستیم.

ایران و شش کشور مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه ۲۰۱۵ برای حل مشکل دیرینه برنامه اتمی ایران به توافقی تاریخی دست یافتند. مذاکرات چند ماهه با تصویب برجام به پایان رسید که اجرای آن تحریم های اقتصادی و مالی که قبلاً توسط شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده بود، به طور کامل از بین می رود. به ویژه در این توافقنامه شرط تحریم تسلیحاتی طی ۵ سال از ایران برداشته شده و تهیه اسلحه تنها با اجازه شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала