ارتش ایران: مجازات عاملین سانحه هواپیمای اوکراینی تا پیش از سالگرد

© AP Photo / Mohammad Nasiriارتش ایران: مجازات عاملین سانحه هواپیمای اوکراینی تا پیش از سالگرد
ارتش ایران: مجازات عاملین سانحه هواپیمای اوکراینی تا پیش از سالگرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ایران قول داده تا قبل از سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری، مسئولین مرگ سرنشینان بوئینگ اوکراینی را مجازات کند.

به گزارش اسپوتنیک، رادیو تلویزیون صدا و سیمای ایران به نقل از ارتش گزارش داد: کسانی که عامل سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران هستند پیش از سالگرد هواپیمای ساقط شده محکوم می شوند.

کی اف: ایران اجازه نداد اوکراین از مظنونان پرونده بوئینگ سرنگون شده بازجویی کند - اسپوتنیک ایران
کی‌یف: ایران اجازه نداد اوکراین از مظنونان پرونده بوئینگ سرنگون شده بازجویی کند

پیش از این، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی رسمی قوه قضائیه ایران گفته بود، که در پرونده هواپیمای اوکراینی که در نزدیکی تهران ساقط شد، شش نفر بازداشت شدند و سه نفر بعد آزاد شدند.

ایران همچنین آمادگی خود را برای پرداخت غرامت به خانواده های اوکراینی های کشته شده اعلام کرد.

صدا و سیما به نقل از جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ما قول خود را می دهیم كه حكم دادگاه برای مسئولین سقوط هواپیمای اوكرایی قبل از سالگرد این حادثه غم انگیز صادر شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین که صبح زود در ۸ ژانویه پرواز کرد، کمی پس از پرواز از فرودگاه تهران سقوط کرد. ۱۷۶ نفر سرنشین آن: شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان در این پرواز کشته شدند.

ارتش ایران در ۱۱ ژانویه گفت که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی سرنگون شد و "خطای انسانی" در این حادثه دخیل است، هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرده و به عنوان "هدف دشمن" یعنی موشک کروز اشتباه گرفته شد.

در همان زمان، ایران خاطر نشان كرد كه آنها انتظار حمله از آمریكا را داشتند كه در ارتباط با آن سیستم های پدافند هوایی این كشور در آمادگی كامل جنگی بوده اند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره سقوط بوئینگ اوکراینی، اواخر ماه ژانویه، مقامات ایرانی گزارش دادند که هواپیما توسط دو موشک زمین به هوا از برد کوتاه از سیستم پدافند هوایی Tor-M1 سرنگون شد.

براساس این گزارش، دو موشک از جهت شمالی به سمت بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شلیک شده است؛ هواپیما پس از اصابت موشک، به دلیل قرار گرفتن در منطقه مسکونی، به سرعت ارتفاع خود را از دست داد و پس از آن با یک "مانع" در شهربازی برخورد کرد و به زمین افتاد. سپس هواپیما از زمین فوتبال عبور کرد و آتش گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала