شناسایی۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در ایران

© Fotolia / Tomasz Zajdaهک
هک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با پیشرفت فناوری، حفاظت از مرزهای فضای مجازی اهمیتی دوچندان پیداکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تحقق شعار «ایران هوشمند»، تلاش‌های حافظان مرزهای حریم سایبری مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) سازمان فناوری اطلاعات، برای مقابله با حملات و آلودگی‌های بدافزاری را مورد بررسی قرار داد.

تاسیس نیروی سایبری ملی در بریتانیا - اسپوتنیک ایران
تاسیس نیروی سایبری ملی در بریتانیا

در این گزارش با تاکید بر شعار «حفاظت از مرزهای سایبری گامی به سوی ایران هوشمند»، اعلام شده است:« با پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی، مرزهای فضای مجازی اهمیتی دوچندان پیداکرده است و حفاظت از آن به مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده‌شده است.

این مرکز در طول یک سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون آلودگی بدافزاری را با سامانه‌های ویژه بدافزار کشف کرده است. همچنین ۳۷ میلیون حمله بدافزاری از داخل و ۳۷۵ میلیون حمله بدافزاری از خارج کشور و در مجموع ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در تله‌های بدافزاری مرکز ماهر افتاده و ناکام مانده‌اند. این یعنی روزانه بیش از یک‌میلیون حمله بدافزاری شناسایی و خنثی شده است.

این دفاع بزرگ حاصل تلاش بی وقفه حافظان مرزهای سایبری کشور در مرکز ماهر است تا زیرساخهای حیاتی فضای مجازی کشور از گزند آسیب مصون بماند و مردم با آرامش از خدمات فناوری اطلاعات و فضای مجازی استفاده کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала