برخی از عوامل ترور دانشمند هسته ای ایران شناسایی شده اند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای
ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران از شناسایی افرادی که در ترورمحسن فخری زاده ، دانشمند هسته ای این کشور با وارد کردن ابزار و تجهیزات دخالت داشتند، توسط وزارت اطلاعات خبر داد .

به گزارش ایسنا، علی ربیعی، در ارتباط تلفنی با برنامه «در انتهای الوند» شبکه دوم سیما در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت اطلاعات به سرنخی در مورد ترور محسن فخری زاده رسیده است، گفت: در این زمینه شورای عالی امنیت ملی قبلا اطلاع رسانی کرده است. وزارت اطلاعات با تلاش‌هایی که داشت، متوجه تحرکاتی شده بودند و روی منطقه هم تقریبا تسلط پیدا کرده بودند. وزارت اطلاعات کسانی که وسیله آورده بودند و از تکنولوژی‌هایی استفاده کرده‌ بودند، را شناسایی کرده است.

وی افزود: البته نظام اطلاعاتی ما خوشبختانه عقب نمانده بوده ، برای اینکه ما چند سالی است که هشدار می‌دادیم و ممکن بود اتفاقی هم نیفتد، حالا میان این هشدارها و واکنش سریع، و افرادی که باید این واکنش‌ها را انتقال دهند باعث تأخیر شده است و الان هم موضوع را دنبال می‌کنند و همه ابعاد آن بررسی می‌شود و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.

بورل: قتل دانشمند هسته ای باعث توقف فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
بورل: قتل دانشمند هسته ای باعث توقف فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما در ارتباط با ترور شهید فخری‌زاده در دولت بحث کردیم تا دولت همان نکته‌ای که رهبری درباره دانش هسته‌ای گفتند را عملی کند. چرا که دانشمند ما را ترور کرده‌اند اما دانش هسته‌ای ما که ترور نشده است. در این زمینه یکی از برنامه‌های ما تقویت دانش پدافندی پژوهشی است.

شایان ذکر است که بیست و هفتم نوامبر رسانه های  ایران از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر دادند . طرف ایرانی دست داشتن اسرائیل در این ترور را تایید می‌کند و از سایر کشورها می‌خواهد که این عمل اسرائیل را محکوم کنند. 

فخری زاده معاون وزیر دفاع ایران  وسردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. او در حالی که ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران  را برعهده داشت، ترور شد و در پی شدت جراحات جان باخت.

فخری‌زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که نامش در فهرست ۵۰۰ نفرهٔ قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریهٔ آمریکایی فارن پالیسی منتشر می‌شود، قید شده بود. در قطعنامهٔ ۱۷۴۷ شورای امنیت که در ۲۴ مارس ۲۰۰۷، علیه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала