تازه‌ترین جزئیات از عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تازه‌ترین جزئیات از عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران
تازه‌ترین جزئیات از عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روز پس از حادثه ترور محسن فخری زاده، جزئیات جدیدی از این عملیات ترور منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک روز پس از حادثه ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، خبرگزاری فارس جزئیات جدیدی از عملیات ترور این دانشمند منتشر نموده است.

در این گزارش آمده است: ماشین ضد گلوله حامل محسن فخری زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند. ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری‌زاده دخیل باشند - اسپوتنیک ایران
ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری ‌زاده دخیل باشند

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین فخری زاده متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت فخری زاده برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد. در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر دانشمند هسته‌ای می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این خبرگزاری، در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ فخری زاده که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند. در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

شایان ذکر است که بیست و هفتم نوامبر رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داد. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. طرف ایرانی دست داشتن اسرائیل در این ترور را تایید می‌کند و از سایر کشورها می‌خواهد که این عمل اسرائیل را محکوم کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала