ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری ‌زاده دخیل باشند

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری‌زاده دخیل باشند
ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری‌زاده دخیل باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اظهار داشت که دست اسرائیل در عملیات ترور محسن فخری ‌زاده دیده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز یکشنبه اظهار داشت: دست عوامل رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند.

وزیر دفاع سابق ایران: بنا باشد دانشمندان ما ترور شوند، معنا ندارد در ان‌پی‌تی بمانیم - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع سابق ایران: بنا باشد دانشمندان ما ترور شوند، معنا ندارد در ان‌پی‌تی بمانیم

عمویی با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و وزارت دفاع برگزار شد و مجموعه فعالیت‌های این شهید و تأثیری که در پیشبرد صنایع نوین دفاعی کشور داشته است بررسی شد. در جلسه شب گذشته همچنین گزارشاتی در مورد عملکرد وی در حوزه هسته‌ای توسط وزارت دفاع ارائه شد. در این جلسه همچنین شرایط حفاظتی شهید فخری‌زاده که سال‌ها مورد تهدید دشمنان بود بررسی شد و دستگاه‌های امنیتی گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تصریح کرد: آنچه که مشخص است این اقدام از پیش طراحی شده، اقدامی پیچیده و ترکیبی بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم. از این جهت کمیسیون با اولویت ویژه بحث‌های حفاظتی را پیگیری می‌کند و کمیته امنیت هم با حساسیت به پیگیری این مساله ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که بیست و هفتم نوامبر رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داد. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. طرف ایرانی دست داشتن اسرائیل در این ترور را تایید می‌کند و از سایر کشورها می‌خواهد که این عمل اسرائیل را محکوم کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала