ایران در بین ۲۰ کشور جهان با بیشترین خطرات اکولوژیکی

© Sputnik / Samira Esmailyایران در بین ۲۰ کشور جهان با بیشترین خطرات اکولوژیکی
ایران در بین ۲۰ کشور جهان با بیشترین خطرات اکولوژیکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مطالعه موسسه جهانی اقتصاد و صلح درباره مسائل زیست‌محیطی، ایران در بین ۲۰ کشور جهان با بیشترین خطرات اکولوژیکی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، در مطالعه صورت گرفته توسط موسسه جهانی اقتصاد و صلح درباره مسائل زیست‌محیطی، شاخصی به اسم ETR یا تهدیدهای اکولوژیکی ثبت شده برای کشورهای مختلف تعریف شده است که نشان می‌دهد، ایران در بین ۲۰ کشور جهان با بیشترین خطرات اکولوژیکی قرار دارد.

نمره شاخص تهدیدهای اکولوژیکی ثبت شده برای ایران چهار است، هرچه این عدد بالاتر باشد تعداد تهدیدهای اکولوژیکی هم برای یک کشور بیشتر است.

در میان این فهرست اعلام شده بعد از پاکستان، ایران پرجمعیت‌ترین کشور جهان است که با چهار تهدید مختلف اکولوژیک روبرو می‌شود و همین موضوع می‌تواند خطرات مختلفی برای کشور به همراه داشته باشد.

اقدام هنری چیدمان «صحنه زیست/محیط جنایت» در حمایت از محیط زیست در گرگان - اسپوتنیک ایران
چیدمان «صحنه زیست/محیط جنایت» در گرگان ایران

استیو کلیلیا، مدیر موسسه جهانی اقتصاد و صلح در استرالیا، در رابطه با تهدیدهای زیست‌محیطی ایران بیان داشت: این عدد تعداد خطرات اکولوژیکی است که هر کشوری با آن روبرو می‌شود، برای مثال افغانستان بیش از هر کشور دیگری با شش تهدید روبرو است. ایران هم کشوری است که با چهار تهدید مواجه شده است، این‌ تهدیدها شامل خشکسالی، سیل، افزایش دما بخاطر تغییر اقلیم و تنش آبی است. برای مثال سیل‌های سال ۲۰۱۹ ایران  بسیار خسارت‌بار بودند و منجر به تخلیه جمعیت زیادی در مناطق سیل‌زده شد از این تهدیدها بودند.

لازم به ذکر است که افغانستان با نره شاخص تهدیدهای اکولوژیک ثبت شده ۶ و موزامبیک با نمره شاخص ۵ در صدر این لیست قرار دارند و جایگاه ایران در بین این کشورها هشتم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала