حزب الله ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد

© AP Photo / Mohammed Zaatariحزب الله ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد
حزب الله ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله لبنان ترور دانشمند هسته‌ای ایران، محسن فخری زاده را بشدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حزب الله لبنان در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد: " حزب الله ترور فیزیكدان هسته ای ایرانی را محكوم كرده و آن را "اقدامی تروریستی" در تلاش برای خنثی كردن توسعه ایران خواند."

روز پیش افراد مسلح به محسن فخری زاده دانشمند در استان تهران حمله کردند، وی درجریان این حمله به شدت زخمی شده و در بیمارستان درگذشت. وزارت دفاع ایران تأیید کرد که فیزیکدان هسته ای کشته شده رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری در این وزرات خانه بود. 

"حزب الله حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن محسن فخری زاده، دانشمند و استاد برجسته شد، به شدت محکوم می کند. "

این جنبش لبنانی با ابراز تسلیت به خانواده آن مرحوم، مردم و رهبران ایران، سایر قربانیان، از جمله دانشمندان را یادآور شد که "در تلاش برای پیشگیری از پیشرفت علمی و حفظ استقلال سیاسی و عقیدتی جمهوری اسلامی " حذف شدند.

در این بیانیه آمده است: "ما متقاعد شده ایم كه جمهوری اسلامی قادر به مقابله با همه این تهدیدها، شناسایی مجرمان و متوقف ساختن کسانی است كه به حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی و نمایندگان رهبری كشور اقدام می‌کنند، هر كه باشند".  

در همین راستا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این با اشاره به شواهد دخالت اسرائیل در ترور این دانشمند، از جامعه جهانی خواست که به سیاست استاندارد دوگانه خاتمه دهد و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز گفت که ترور فیزیکدان هسته ای بی پاسخ نخواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала