وزیر دفاع ایران جزئیات ترور فخری زاده را تشریح کرد

© Photo / IRNAوزیر دفاع ایران جزئیات ترور فخری زاده را تشریح کرد
وزیر دفاع ایران جزئیات ترور فخری زاده را تشریح کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران جزئیات ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور را تشریح کرد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران درباره ترور محسن فخری زاده گفت: ایشان امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت که ایشان را همراهی می کردند در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه ایشان زخم برداشتند. 

موسوی: دست جنایکار آمریکا و اسرائیل در این جنایت به وضوح دیده می شود - اسپوتنیک ایران
موسوی: دست جنایتکار آمریکا و اسرائیل در این جنایت به وضوح دیده می شود

وی ادامه داد: شهید فخری زاده به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند. البته دو نفر از همراهانشان نیز مجروح شده بودند. متاسفانه پس از انتقال شهید به بیمارستان فعالیت های تیم پزشکی موثر واقع نشد و ایشان به شهادت رسیدند.

وزیر دفاع ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر انفجار نیسان وانت پر از مواد منفجره در نزدیکی خودروی شهید فخری زاده صحت دارد یا خیر؟، اظهار کرد: طبق گزارشاتی که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم این روایت را تایید می کند. در این حادثه تروریستی ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می گیرد و پس از لحظاتی یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود ۱۵ تا ۲۰ متری) شهید بود، منفجر شد. مجموع این اتفاقات باعث می شود که جراحات حاصل از آن‌ها باعث شهادت شهید فخری زاده می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا دشمن آقای فخری زاده را برای ترور انتخاب کرد، گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی کشور  و دارای وجهه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور نیز بود، آقای فخری زاده در این مدت شاگردان بسیاری را هم تربیت کرد. کارهای ایشان در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته در کشور تلاش‌ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت. همانطور که مستحضر هستید مقابله با این ویروس‌ها نیز در حوزه کاری وزارت دفاع نیز است و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد. موسسه تحت امر او تلاش‌های بسیاری را برای ساخت کیت تشخیص کرونا انجام داده بود.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала