ایران ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند

© Photo / Tasnimایران ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند
ایران ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران از خریداری حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا از کمپانی‌های خارجی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه از سه طریق تامین واکسن کرونا دنبال می‌شود، تصریح کرد: طریق خرید واکسن از مجموعه کووکس و سازمان بهداشت جهانی که برنامه ریزی کردم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این طریق وارد می کنیم که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ نفر و حدود ۱۰ درصد را پوشش می دهد چون این واکسن باید برای  هر نفر دو دوز تزریق شود.

وزیر بهداشت ایران، 4 منبع خرید واکسن کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ایران، 4 منبع خرید واکسن کرونا را اعلام کرد

نمکی افزود: اقدام بعدی تامین حدود ۵.۵ میلیون دوز واکسن از قالب قرارداد مشترک با یک کمپانی خارجی و همچنین خرید ۲۰ میلیون واکسن از یک کمپانی خارجی دیگر و در مجموع ۴۲ میلیون دوز واکسن خریداری می کنیم که حدود ۲۱ میلیون نفر را پوشش می دهد.

وزیر بهداشت ایران در پایان بیان داشت: واکسن داخلی هم خوب پیش می رود و علیرغم نظر عده‌ای که به تولید داخل باور ندارند. شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان داخلی در ۱۲ شرکت مشغول تولید این واکسن هستند و حداقل ۴ شرکت جلوتر از بقیه هستند. سازمان بهداشت جهانی مراحل آنها  را قبول کرده است. یکی از این شرکتها اجازه آزمایش انسانی واکسن کرونا را در ایران دریافت کرده و هفته آینده کار روی انسان را شروع می کند، فاز حیوانی این واکسن با موفقیت تمام شده و امیدواریم در چند ماه آینده مژده ساخت واکسن را به استحضار ملت شریف ایران برسانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала