الزام سازمان انرژی اتمی در بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی

© AP Photo / Ronald Zakالزام سازمان انرژی اتمی در بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی
الزام سازمان انرژی اتمی در بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران بیان کرد: بر اساس مواد مصوب در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی و طراحی یک رآکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب می ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه با لحاظ شرایط کرونایی و محدودیت‌ ها تشکیل شد و رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 غریب‌آبادی: ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد - اسپوتنیک ایران
غریب‌آبادی: ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مسئولانی از مرکز پژوهش‌ های مجلس نیز در این نشست حضور داشتند، افزود: کلیات این طرح و سه ماده در جلسات قبل تصویب شده بود و امروز ۲ ماده دیگر از این طرح به تصویب رسید، رسیدگی به سایر بندها در جلسات آتی ادامه خواهد داشت.

عموئی یادآور شد: بر اساس ماده چهار مصوب این طرح در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی شد و طبق ماده پنج مصوب، سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت موظف شد تا نسبت به طراحی یک راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب اقدام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала