رهبر ایران دو راه برای غلبه بر تحریم ها را نشان داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران اظهار داشت: راه غلبه بر تحریم‌ ها و خنثی کردن آنها ممکن است در ابتدای کار، مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌ عاقبت است. اگر با تلاش و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی ‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به ‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم ایران، صبح امروز (سه ‌شنبه) در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به چهار محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌ گذاری، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف خاطرنشان کردند: باید با همت جدی و تلاش پیگیر مسئولان، تأثیر اجرای راهکارهای عملی در زندگی مردم مشخص شود.

ایندیپندنت: بایدن به دنبال کاهش تنش با ایران باشد - اسپوتنیک ایران
ایندیپندنت: بایدن به دنبال کاهش تنش با ایران باشد

رهبر ایران قبل از بیان راهکارها، دو نکته مهم را بیان داشت و افزود: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی دارند بنابراین مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم. همچنین نکته دوم را به موضوع تحریم ‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت آمریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران اختصاص داده و افزود: این جنایت سال ‌ها است که بر ضد ملت ایران انجام می‌ شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.

آیت‌الله خامنه‌ ای با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم ‌ها دو مسیر "خنثی ‌سازی تحریم ‌ها و غلبه بر آنها" و "رفع تحریم" وجود دارد، افزود: البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ ای نرسید.

رهبر ایران با اشاره به بعضی از راه‌ حل‌ های پیشنهاد شده کارشناسان و متخصصان در چهار سرفصل کسری بودجه، افزایش سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف ابراز امیدواری کرد که با اجرای این راهکارها، آثار مثبتی در اقتصاد کشور و زندگی مردم پدید آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала