دریادار تنگسیری: بیگانگان حق صید ترال را ندارند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریادار تنگسیری: بیگانگان حق صید ترال را ندارند
دریادار تنگسیری: بیگانگان حق صید ترال را ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: انجام صید ترال اگر در جایی خطراتی را برای محیط زیست ما داشته باشد برای مقابله با آن وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی درباره برخورد با صید ترال اظهار داشت: انجام صید ترال اگر در جایی خطراتی را برای محیط زیست ما داشته باشد و موجب از میان رفتن درختچه‌ ها، مرجان‌ ها و آبزیان شود برای مقابله با آن کوتاهی نخواهیم کرد.

در ایران از توقیف ۴ قایق ناشناس در آب‌های خلیج‌فارس خبر دادند  - اسپوتنیک ایران
در ایران از توقیف ۴ قایق ناشناس در آب‌های خلیج‌فارس خبر دادند

دریادار تنگسیری افزود: بیگانگان نباید از محیط و جغرافیای ما برای صید ترال استفاده کنند وگرنه ما آن‌ گونه عمل می‌ کنیم که مجلس و قانون می ‌گوید.

وی تأکید کرد: صید صنعتی نباید آسیبی به صید سنتی وارد کند و صید ترال در خلیج فارس معنا و مفهومی ندارد؛ هم‌ چنان که حق و حقوق ماهیگیران ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان باید حفظ شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این ‌که در صید ترال سیاست ما عمل به قانون است، اضافه کرد: ما در مرحله اول یعنی از سال ۱۳۹۸ که وارد عمل شدیم تا کنون ۲۰ فروند از شناورهای خارجی صید ترال را توقیف و صید ممنوع آن را میان مردم تقسیم کردیم.

سردار تنگسیری خبر داد که در آینده در حوزه  فراساحل نیز مأموریت ‌های خواهیم داشت تا بتوانیم از منافع جمهوری اسلامی حراست کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала