مخفی‌کاری در ابتلا به کرونا ممکن نخواهد بود

© Photo / IRNAتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمندان دیگر نمی‌توانند ابتلای خود به کرونا را پنهان کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، در شرایط کنونی که همه چیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، حضور وزارت ارتباطات می‌تواند نقش بزرگی را ایفا کند. کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونا با دستور وزیر ارتباطات، آغاز به کار کرد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات افزود:« هدف اصلی از تشکیل این کمیته برقراری هماهنگی‌های لازم در بخش ICT است. این‌که چگونه می‌تواند خدمات این حوزه را به کل جامعه ارائه بدهد.

با همکاری خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی بر بستر ‌دولت الکترونیکی تمامی مسافران هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ‌کرونا تطابق داده می‌شوند و از جابجایی افرادی مبتلا به کرونا جلوگیری خواهد شد.

مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت - اسپوتنیک ایران
مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت

سرویس جدیدی از هفته آینده به مجموعه‌های دارای کارمند بیمه‌شده، ارائه خواهد شد که بر اساس آن، هر رئیس شرکتی که دارای کد کارگاهی بیمه است می‌تواند از ابتلای کارمندانش به کرونا مطلع شود تا افراد با پنهان‌کاری و حضور در محل کار باعث گسترش بیماری نشوند. این تنها یکی از مجموعه کارهایی است که ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند برای هماهنگی بین بخشی و مقابله با شیوع کرونا انجام دهد.

در زمان‌های مختلف میزان همکاری متفاوت بوده است. طرحی که در یک هفته گذشته برای رانندگان اسنپ و تپسی اجرایی شده، یک‌مرتبه نیز اواسط اسفندماه انجام شد اما از آن‌جایی که وزارت بهداشت فهرست و کدملی افراد مبتلا را غیر از یک یا دوبار، دیگر در اختیار ما قرار نداد نتوانستیم طرح را پیش ببریم. اما اکنون این لیست دوباره در دسترس ما قرار گرفته است.

اولین گزارش‌ها درباره جا به جایی‌ها در سطح کشور را سال گذشته ارائه دادیم، اما از آن‌جایی که وزارت بهداشت دیگر از ما درخواست چنین چیزی را نداشت آن کار هم متوقف شد. هر زمان که به ما اعلام کنند حاضر هستیم با ظرفیتی که فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، به مقابله با بیماری کرونا کمک کنیم.

در جلساتی که برگزار شد، ایده‌هایی را مطرح کردیم که پیاده سازی آن در حال بررسی است و به محض نهایی شدن اطلاع خواهیم داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала