اسرائیل: ناو اقیانوس پیمای سپاه یک زرادخانه شناور است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسرائیل: ناو اقیانوس پیمای سپاه یک زرادخانه شناور است
اسرائیل: ناو اقیانوس پیمای سپاه یک زرادخانه شناور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه جروزالم پست اسرائیل در گزارشی به بررسی ناو اقیانوس پیمای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه جروزالم پست اسرائیل در گزارشی به بررسی ناو اقیانوس پیمای "شهید رودکی" سپاه پرداخته و می‌نویسد: رونمایی از این ناو برای ناظران بر فعالیتهای نظامی ایران آنقدر مهم است که موسسه دریایی ایالات متحده نیز درباره آن یک گزارش منتشر کرد.

شروع ماموریت ندسا در اقیانوس هند - اسپوتنیک ایران
شروع ماموریت ندسا در اقیانوس هند

این روزنامه می‌افزاید: روی سطح، این ناو فقط یک ناو حمل و نقل است، اما ایران عرشه آن را با انواع تسلیحات مجهز کرده است تا نشان دهد چه قابلیتهایی دارد. طبق تصاویر هوایی و توضیحات، کشتی با چندین سیستم موشک انداز که روی قایقهای تندرو سوار می‌شوند مجهز شده است.

جروزالم پست نوشت: آنجا همچنین یک سامانه دفاع هوایی سوم خرداد و بالگردهای نظامی و پهپاد و موشکهای ضدکشتی نیز دیده می‌شود. این ناو، یک زرادخانه شناور یا بازار شناور است.

در ادامه این گزارش آمده است: این ناو ۴۹۲ فوت طول دارد و ۷۲ فوت نیز عرض آن است که با مسلسل ضد هوایی ۲۳ میلیمتری هم مجهز است. ۶ پهپاد ابابیل نیز که بخشی از برنامه توسعه ناوگان پهپادی ایران طی سالهای اخیر است نیز در عکس‌ها دیده می‌شود.

روزنامه جروزالم پست همچنین بر اساس گزارش موسسه دریایی آمریکا در ادامه گزارش داد، اگر چه قدرت نیروی دریایی ایالات متحده زیاد است اما ناو جدید ایران می‌تواند یک تهدید نامتقارن برای آمریکا باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала